1: Opakování u?iva ZS. Historie a budoucnost VAJ. Nejnov?jší vývoj ve VAJ se z?etelem k Rad? Evropy a Evropským konvencím, dohodám a direktivám v oblasti VCJ/VAJ - Vzd?lanostní spole?nost.
Shrnutí metod I. The Grammar-translation + the Communicative methods.
Shrnutí metod II. Alternative methods.
Výuka kultu?e: Klasifikace tohoto pojmu z hlediska aplik. Lingvistiky. Základní koncepty, jako multikulturalita, kulturní stereotypy, kulturologická etika aj. 2: Výukové materiály - klasifikace; teorie a praxe u?ebnice. 3: Výuka literatu?e II. 4: Klasifikace jazyka, koncepce analyticá X syntetická (globální).
Výuka výslovnosti
(Metodologie - vždy v tomto semestru: deskripce jazykového elementu, prezentace, typy výuky, obtíže ve výuce a osvojení. Testování + ukázka ?ady specifických výukových materiál? nad rámec základní u?ebnice.
Diskuse k výuce daného jevu.) 5: Výuka gramatice; ("grammatical minimum"). 6: Výuka slovní zásoby a pravopisu; ("lexical minimum", diktát). 7: Klasifikace ?D (?e?ové dovednosti). Vztah mezi ?D a JP (jazykové prost?edky). Integrované ?D.
Výuka poslechu. 8: Výuka mluvení a jazykovým funkcím. 9: Výuka ?tení; gradované ?ítanky. 10: Výuka psaní - specifika elektronické formy písemné komunikace; netiketa. 11: Výuka p?ekladu a tlumo?ení. (P?eklad jako kontroverzní ?D ve VAJ.) 12: Testování, evaluace, klasifikace. Typy test?; chyba a pozitivní význam chyby ve VAJ.
(R?zné p?ístupy k chyb? u jednotlivých metod - "Error analysis"). 13: Pedagogický výzkum - didaktická diagnostika; dialektická jednota praxe a teorie jako p?edpoklad úsp?šné výuky. (Významné osobnosti v d?jinách VAJ jako p?edstavitelé této koncepce.) 14: P?íprava na praxi II: výuka - další typy p?ípravy. (forma- "handouts - discussion")
(R?zné p?ístupy k roli u?itele u jednotlivých metod); (reflective teaching).
Shrnutí u?iva za akademický rok - diskuse, evaluace.
OBJECTIVES
There are more than 2 million people in the Czech Republic learning English in this school year (statistics of the Ministry of
Education).
There are thousands of English textbooks (is there an ideal one?); you will see, consider and discuss the pros and cons of the main titles available nowadays not only in this country.
There are hundreds of teaching techniques (some of them are really efficient, motivating and trustworthy but some may even be harmful.
There are dozens of methods. Some of them offer an easy, short and effortless way in this valley of tears to the promised land of fluency and spontaneous communication.
Countless advertisements for numerous language schools attract potential students through all sorts of ´´pedagogical allurements´´ - e.g. made-to-measure courses, individusl approach, latest and up-to-date technologies and methods; an
American language school in Prague invites its students to ?learn English once and for ever? via native speakers etc.etc.
-which may lead us ? non-nativespeakers and teachers to be confused . The question is: Is there, in this Babel of views and approaches, a place/chance for me?
In our seminar we will try to find a positive and encouraging answer through both theoretical and practical teaching (e.g. learning that our knowledge of the mother tongue of our pupils is our great advantage). In these three TEFL courses you will learn the basic principles of successful English teaching and other work in this field including evaluating textbooks, reviewing, counselling etc.
Objectives: practical aspects of ELT; functional-communicative conception of TEFL.
Modes of teaching skills and language forms.
Preparation for the teaching practice.
ELT in the New Europe.