Charles Explorer logo
🇨🇿

Gramatika ve výuce angličtiny.

Předmět na Filozofická fakulta |
AAA500139

Sylabus

Sylabus pro distanční výuku v zimním semestru 2020/21

Seminar 1 – Úvodní seminář (učit či neučit gramatice, co to je učení gramatice, co mají učitelé gramatiky znát a umět, gramatika v kurikulárních dokumentech, jakou gramatiku učit)Seminar 2 – Akvizice gramatiky; učebnice, materiály a výpočetní technika ve výuce gramatikySeminar 3 – Základní koncepty a teorie ve vyučování gramatikySeminar 4 – Techniky vyučováníSeminar 5 – Chyby a zpětná vazba; procvičování a vytváření vlastních materiálů na procvičováníSeminar 6 – Výukové plány při vyučování gramatikySeminar 7 – Prezentace 1 (3 studenti prezentují vlastní plán a materiály + zpětná vazba a rozbor)Seminar 8 – Prezentace 2 (3 studenti prezentují vlastní plán a materiály + zpětná vazba a rozbor)Seminar 9 – Prezentace 3 (3 studenti prezentují vlastní plán a materiály + zpětná vazba a rozbor)Seminar 10 – Prezentace 4 (3 studenti prezentují vlastní plán a materiály + zpětná vazba a rozbor)Seminar 11 – Testování o hodnocení ve výuce gramatikySeminar 12 – Analýza žákovkého jazyka 1 – přesnostSeminar 13 – Analýza žákovkého jazyka 2 – výzkumné metody a klíčová zjištění

Anotace

Cílem kurzu je seznámit studenty se současnými výzkumem podloženými a praxí ověřenými přístupy k vyučování anglické gramatiky a s historickým vývojem v této oblasti, který přispívá k současnému stavu. Kurz představuje problémové oblasti ve výuce gramatiky a představuje současné přístupy k jejich řešení současně s přestavením klíčových technik, které by měly tvořit učitelův repertoár.

Kurz vybízí k informovanému vyučování gramatiky, který chápe gramatiku jako nástroj komunikace a předávání významu a vyučování gramatice jako proces vědomého rozhodování o tom co učit, proč a jakými způsoby. Zároveň podporuje hledání rovnováhy mezi vyučováním gramatice a aktivitami, které jsou zaměřeny spíše na rozvoj komunikačních dovedností.

Vedle diskuzí nad vybranými odbornými texty si účastníci kurzu prostřednictvím mikrovyučování, zpětné vazby a opakovaného, vylepšeného mikrovyučování osvojují techniky výuky gramatice, poskytování a zpracovávání zpětné vazby.

Studijní programy