Topics to be covered, an oficial syllabus tba
Introduction to SEN teaching, types of SEN, common problem areas
Ways of working to address SEN - differentiated teaching, collaborative work, assistive technology
Types of SEN – information, diagnostic methods, and practical teaching strategies (dyslexia, dysgraphia, dysorthographia, dyscalculia, dyspraxia)
Attention deficit hyperactivity disorder (ADHD)
Social, emotional, and behavioural difficulties (SEBD)
Autism spectrum condition (ASC)
Speech and language difficulties (SLD)
Gifted and talented students
Assessment of students with SEN
Material adaptation
Teaching students with SEN in line with Czech legislature
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům základní informace o specifických poruchách učení (SPU), jejich příčinách a současných formách podpory žáků se SPU v průběhu výuky anglického jazyka. Vymezeny budou současné přístupy ke vzdělávání žáků se SPU na základní, a především na střední škole společně s možnostmi rozvoje těchto žáků.
V rámci předmětu budou vymezeny reedukační metody, a hlavně možnosti kompenzace těchto poruch v hodinách angličtiny. V této souvislosti bude velký důraz kladen na adaptaci materiálů.
Absolvováním předmětu student získá základní povědomí a znalosti o terminologii z oblasti specifických poruch učení, o současných postupech aplikovaných při výuce anglického jazyka u žáků se SPU a o vhodných přístupech a metodách reedukace žáků se SPU.