Seminar 11.1 Key terms of the trade1.2 Goals of vocabulary learning1.3 Frequency and VL, core vocabulary
Seminar 22.1. Online, computer and mobile apps in learning and teaching2.2. Dictionaries in learning (paper and online)
Seminar 33.1 Measuring vocabulary knowledge3.2 Knowing a word
Seminar 44.1 Vocabulary and the native speaker– development of vocabulary– vocabulary improvement books4.2 Vocabulary and language proficiency
Seminar 55.1 Vocabulary acquisition 5.2 Mental lexicon
Seminar 66.1 Vocabulary learning strategies– memory strategies– context, cards, word parts, dictionaries and other tools– incidental learning, intentional learning6.2 Resources for learning
Seminar 77.1 VL principles7.2 Designing a vocabulary strand of a language course7.3 Principled approach to vocabulary teaching
Seminar 88.1 Vocabulary and the four skills 8.2 Vocabulary in reading and listening8.3 Vocabulary in speaking and writing
Seminar 99.1 Testing vocabulary9.2 Assessing test design
Seminar 1010.1 ESP, EAP, specialist vocabulary, technical vocabulary10.2 Making word lists from one's own corpus
Seminar 1111.1 Vocabulary and grammar connection, lexico-grammar11.2 Teaching lexically11.3 Lexical approach11.4 Multi-word lexical units in language learning and teaching
Seminar 12Students present their own tests
Seminar 13Zpětná vazba k testům, shrnutí kurzu, dal ší výzkum
Kurz navazuje na téma výuky anglické slovní zásoby v kontextu EFL, které bylo představeno v kurzu Didaktika anglického jazyka 1. Kurz si je vědom komplexnosti tématu učení a výuky slovní zásoby a jeho cílem je poskytnout hlubší porozumění příslušným procesům, aby učitelé mohli činit informovanější rozhodnutí při koncipování a výuce lexikální složky jazykových kurzů. Současně se kurz snaží propojit tyto teoretické aspekty s praktickými činnostmi, které budou zahrnovat lexikální analýzy, navrhování výukových aktivit, praktickou výuku pokročilé slovní zásoby (microteaching), navrhování testů slovní zásoby, navrhování výukových postupů a využívání příslušných technologií pro výuku, učení, testování slovní zásoby a měření jejího rozsahu.
Každý seminář se skládá ze tří modulů.
Modul 1:Teoretický, analytický
Cílem je představit a prodiskutovat teoretické koncepty související s tématem (tématy) semináře a aplikovat je při analýze. Klíčovými způsoby výuky jsou zde přednášky, prezentace, diskuse, problémová výuka a analýzy materiálů a lexikálních dat.
Modul 2: Aplikovaný
Cílem je zvýšit povědomí o tom, jak teoretické koncepty souvisejí s učením a výukou jazyků, a osvojit si klíčové techniky výuky slovní zásoby. Klíčovými způsoby výuky jsou zde prezentace a rozbory materiálů z učebnic a různé aktivity zaměřené na slovní zásobu.
Modul 3: Praktická výuka / mikrovyučování
Cílem je poskytnout příležitosti k nácviku výuky a získávání zpětné vazby a k osvojení pokročilé slovní zásoby. Klíčovým způsobem výuky je zde mikrovyučování. Studenti budou muset vybrat slovní zásobu, naučit ji a nakonec sestavit test. Každý účastník kurzu se bude muset tuto novou slovní zásobu pravidelně učit.
Předmět je vyučován v angličtině.