Cílem kurzu je vytvořit podmínky pro propojení teoretické a praktické přípravy budoucích učitelů formou pedagogických pozorování a asistentské praxe na vybraných středních školách, následných rozborů a diskusí o klíčových tématech u čitelské praxe, jako jsou např. příprava na vyučování, hodnocení, výběr a adaptace materiálů, třídní management, individualizace výuky, spolupráce s rodiči, začínající učitel aj. Jádrem kurzu jsou hospitace a asistování při výuce u středoškolských učitelů a následný rozbor.
Studenti po absolvování náslechů asistují při výuce provázejícím učitelům, pomáhají jim s výukou, přípravou materiálů, výukových plánů, opravováním úkolů a písemných prací a realizují mikrovýstupy, kdy částečně přebírají výuku. Kurz je koncipován jako příprava na povinnou pedagogickou praxi, rozvíjí praktické dovednosti v souladu s kompetenčním rámcem učitele a schopnosti reflektivního přístupu k učitelské profesi.
Během praxe se studenti mj. seznamují i s agendou školy a nástroji, které využívá (elektronický systém, ŠVP, dokumenty aj.).