Charles Explorer logo
🇬🇧

Vocational Adult Education

Class at Faculty of Arts |
AAN110004

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

ANDR 110004 / PROFESNÍ VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH ANPR / Bakalářské studium 2012/2013 Doc. PaedDr. Ludvík Eger, CSc. PhDr. Miroslava Dvořáková, Ph.D. ZS 2/–, LS 1/1; povinný předmět Z, Zk / 9 kreditů Cílem předmětu v zimním semestru je zejména zprostředkování znalostí z oblasti profesního vzdělávání dospělých. Studenti si osvojí základní pojmy a porozumí základním ekonomických ukazatelům spojeným s rozvojem lidí v organizaci. Cílem je i jejich orientace v legislativě ČR ve vztahu k profesnímu vzdělávání a získání informací o trhu vzdělávání v ČR. Od toho je odvozena i problematika řízení profesního vzdělávání v organizaci s aplikací v případových studiích. Cílem letního semestru je nejenom získávání znalostí, ale i výcvik základních dovedností v zaměření na plánování, realizaci a vyhodnocování profesního vzdělávání v organizaci. Součástí je i analýza postavení profesního vzdělávání v podniku, outsourcing vzdělávacích služeb a specifika v práci vzdělávacích institucí pro dospělé. Cílem je i pochopení úlohy marketingu vzdělávací služby a zvládnutí jeho využití pro organizaci profesního vzdělávání dospělých. Charakteristika obsahu předmětu:

1. Základní pojmy a ukazatele ve vztahu k profesnímu vzdělávání dospělých

2. Hlavní vlivy působící na rozvoj profesního vzdělávání dospělých, trendy v profesním vzdělávání

3. Učení probíhající v organizaci, učící se organizace

4. Profesní vzdělávání ve vybraných zemích Evropy, srovnán s Českou republikou.

5. Strategie rozvoje lidských zdrojů a profesní vzdělávání

6. Strategický přístup k firemnímu vzdělávání

7. Kompetenční přístup k firemnímu vzdělávání

8. Analýza a identifikace vzdělávacích potřeb

9. Formy metody a prostředky firemního vzdělávání I

10. Formy metody a prostředky firemního vzdělávání II

11. Realizace firemního vzdělávání

12. Evaluace firemního vzdělávání

13. Vzdělávání a příprava manažerů

14. ICT a profesní vzdělávání dospělých

15. Blended learning a jeho aplikace pro profesní vzdělávání

16. Specifika vzdělávací instituce pro dospělé

17. Marketing v profesním vzdělávání

18. Marketing v profesním vzdělávání

19. Marketing v profesním vzdělávání

20. Případové studie a týmová práce studentů

21. Případové studie a týmová práce studentů

22. Případové studie a týmová práce studentů

23. Prezentace a obhajoby zpracovaných studií

24. Prezentace a obhajoby zpracovaných studií

25. Prezentace a obhajoby zpracovaných studií

26. Prezentace a obhajoby zpracovaných studií Povinná literatura: ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2007, ISBN 980-80- 247-1407-3. BARTOŇKOVÁ, H. Firemní vzdělávání. Praha: Grada,

2010. ISBN 978-80-247-2914-5. BELCOURT, M., WRIGHT, P.C. Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. Praha: Grada,

1998. ISBN 80- 7169-459-2. HRONÍK, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada Publishing, 2007, ISBN 978-80-247-1457-8. VODÁK, J., KUCHARČÍKOVÁ, A. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada. 2011, ISBN 978-80-247-3651-

8. Časopis Andragogika. Doporučená literatura: DEÁK, P., EGER, L., MUŽÍK, J., RYMEŠ, M. Kvalita a image manažerských škol. Praha: ASPI – Wolters-Kluwer,

2005. ISBN 80-7357-090-4. EGER, L. Vzdělávání dospělých a ICT. Plzeň: NAVA, 2012 (v tisku) KUBR, M., PROKOPENKO, J. Vzdělávání a rozvoj manažerů. Praha: Grada,

1996. ISBN 80-7169-250-6. MUŽÍK, J. Řízení vzdělávacího procesu. Praha: Wolters Kluwer, 2010, ISBN 978-80-7357-581-6. VETEŠKA, J. a kol. Nové paradigma v kurikulu vzdělávání dospělých. Praha: Educa Service, 2009, ISBN 978-80- 87306-04-8. Kurz má oporu v Moodle Profesní vzdělávání dospělých_bc2. Klíč ke kurzu obdrží student u vyučující předmětu nebo na sekretariátu katedry. Doporučuje se, aby student/ka při přípravě na zkoušku využil/a také e-learningového kurzu v Moodle. Zápočet: Za ZS – absolvování testu z problematiky profesního vzdělávání dospělých. Za LS se požaduje písemná analytická studie zaměřená na specifické téma z oblasti profesního vzdělávání dospělých. Práce musí obsahovat Soupis bibliografických citací – využité zdroje v textu (minimálně tři odborné prameny a případně další zdroje – odborné časopisy, internetové zdroje, které byly v textu využity), Bibliografie – další nevyužité zdroje nejsou povinnou součástí práce. Forma uvádění zdrojů v textu a zápisu zdrojů v Soupisu bibliografických citací (příp. v Bibliografii) musí odpovídat požadavkům stanoveným katedrou (viz pokyny pro vypracování písemných prací). Zkouška: Zkouška proběhne jako kolokvium k širším souvislostem předložené studie z oblasti profesního vzdělávání dospělých.