Charakteristika obsahu předmětu:
1. Úvod do semináře, seznámení
2. Sociální percepce - jak si lidé tvoří mínění o druhých lidech
3. Sociální skupiny I - jak lidé fungují v malých a velkých skupinách
4. Sociální skupiny II - upevňování skupinové koheze
5. Agrese, asociální chování - zásah do prostoru druhého člověka
6. Prosociální chování - jak si pomáháme
7. Konflikty - jak se hádáme
8. Komunikace I - verbální komunikace
9. Komunikace II - aktivní naslouchání
10. Komunikace III - neverbální komunikace
11. Komunikace IV - neverbální komunikace
12. Rozvoj tvořivého myšlení
13. Psychohygiena
Seminář se věnuje teorii i praxi sociálně-psychologického výcviku. Studenti si prakticky vyzkoušejí prostřednictvím sebezkušenosti práci v rámci soc.-psych. výcviku.
V návaznosti bude vyložena teorie použitých metod. Sociálně-psychologický výcvik a jeho metody se významně podílejí na získávání tzv. soft-skills, které tvoří nedílnou součást personální práce.
Bývá také významnou součástí dalšího vzdělávání dospělých. Je proto důležité, aby studenti získali přímou zkušenost z takového výcviku.
Tato zkušenost jim umožní vhled do fungování takového výcviku. To jim, spolu s teoretickými znalostmi, umožní lépe odhadovat kvalitu a hodnotit výstupy různých podobně zaměřených kurzů, které budou zadávat pro zaměstnance svých firem na postech personalistů.
Měli by také získat aspoň základní představu o vedení takového výcviku. Po dohodě se studenty je možné výuku realizovat v intenzivních blocích.
Cílem předmětu je poskytnout vhled do možností sociálně psychologického výcviku a jeho metod.