Charles Explorer logo
🇬🇧

Application of E-learning in Adult Education

Class at Faculty of Arts |
AAN110043

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět se zaměřuje na současné pojetí e-learningu a poučení z jeho historie, na příklady aplikací e-learningu ve vzdělávání dospělých, jeho výhody a nevýhody a blended learning. Součástí předmětu je metodika tvoření textu pro distanční studium, seznámení se s vybranými dostupnými technologiemi pro vytvoření jednoduchého vzdělávacího objektu, návrh vzdělávacího objektu a realizace objektu nebo kapitoly v LMS Moodle. Pozornost bude orientována na trendy e-learningu, dimenze e-learningu – Khanův model, na e-learning na univerzitách a v podnikové praxi v ČR, evaluaci e-learningu, problematiku standardů, zvažování návratnosti investic, seznámení se s vybranými dostupnými technologiemi pro WBT. Součástí kurzu je návrh studijního modulu pro e-learning, příprava modulu – jednoduchý kurz (WBT), realizace modulu a jeho obhajoba. Charakteristika obsahu předmětu:

1. E-learning, jeho vývoj; generace kurzů, uplatňování pedagogické stránky a podpora komunikace

2. Základní formy a podoby e-learningu (klasické: CBT, WBT, e-learning s využitím LMS)

3. Výhody a nevýhody e-learningu a blended learning, případová studie z podnikového vzdělávání

4. Metodika tvoření studijního textu pro distanční studium, ukázky, využití ICT pro úpravu studijních textů pro e-learning

5. Ukázky dostupných technologií se zaměřením na vytvoření jednoduchého vzdělávacího objektu

6. Návrh studijního objektu pro konkrétní účel, příprava objektu pro zpracování s využitelnými dostupnými zdroji

7. E-learning a současné trendy; Khanův model a e-learning pro globalizovaný svět

8. E-learningové kurzy na univerzitách a v podnikové praxi v ČR, případové studie

9. Další formy - typy e-learningu (doplňující formy: Rapid e-elarning, webinář aj.)

10. Evaluace e-learningu, problém kvality z hlediska pohledu zákazníka a z hlediska možných standardů; ROI

11. Ukázky dostupných technologií se zaměřením na vytvoření jednoduchého modulu – WBT

12. Návrh studijního modulu pro konkrétní účel, příprava modulu pro zpracování s využitelnými dostupnými zdroji

13. Prezentace a obhajoby modulů – seminárních prací Povinná literatura: EGER, Ludvík. Vzdělávání dospělých a ICT. Aktuální stav a predikace vývoje. Plzeň: NAVA,

2012. ISBN 978-80- 7211-428-3. KOPECKÝ, K. E-learning nejen pro pedagogy. Olomouc: Hanex,

2006. ISBN 80-85783-50-9. Doporučená literatura: BAREŠOVÁ, A. E-learning ve vzdělávání dospělých. Praha: VOX,

2011. ISBN 978-80-87480-00-7. EGEROVÁ, D. E-learning jako možný nástroj vzdělávání a rozvoje pracovníků. Plzeň: ZČU v Plzni.

2012. ISBN 078-80-261-0139-0. HORTON, W. E-learning by design. San Francisco: Pfeiffer,

2006. ISBN 978-0-7879-8425-0. KHAN, H.B. Flexibile learning in an information society. London: Information Science Publishing,

2007. ISBN 1- 59904362-2. ZOUNEK, J. SUDICKÝ, P. E-LEARNING, učení (se) s online technologiemi. Praha: Wolters Kluwer,

2012. ISBN 978-80-7357-903-6. Portál: elearningeuropa.info. Dostupné na www: Předmět má částečnou podporu v Moodle. Klíč ke kurzu obdrží studenti u vyučujícího, příp. na sekretariátu. Klasifikovaný zápočet: Zápočet se uděluje za realizaci vzdělávacího objektu a jeho úspěšné předvedení (je možné také jako kapitola v Moodle) a za splnění zápočtového testu z obsahu probírané látky.