Charles Explorer logo
🇨🇿

Personální marketing

Předmět na Filozofická fakulta |
AAN120050

Anotace

AAN120050 / PERSONÁLNÍ MARKETING ANPR / Bakalářské studium 2020/2021 Mgr. Marie Kozmová 1/1 ZS; povinný předmět Z + Zk / 4 kredity Cílem předmětu je seznámení s personálním marketingem, jeho vývojem v kontextu technologického rozvoje a situace na trhu práce a s aktuálními trendy v této oblasti. Sledováno je uplatnění marketingového myšlení a konkrétních nástrojů v dílčích personálních činnostech, zejména v oblasti získávání zaměstnanců a jejich stabilizace. Pozornost je věnována základním východiskům a pojmům personálního marketingu, marketingovému mixu, metodám a procesům designu, vymezení značky zaměstnavatele (Employer Branding a Employee Value Proposition), externímu personálnímu marketingu, marketingovým modelům v rozhodovacím procesu uchazečů, online marketingu a jeho etickým a právním aspektům, internímu personálnímu marketingu a marketingu vzdělávacích firem. Charakteristika obsahu předmětu:

1. Vývoj personálního marketingu a základní východiska

2. Úvod do marketingu, základní pojmy a marketingový mix

3. Metody a procesy designu

4. Definice značky zaměstnavatele

5. Externí personální marketing

6. Marketingové modely v rozhodovacím procesu uchazečů

7. Online marketing a jeho specifika

8. Sociální sítě v personálním marketingu

9. Krizová komunikace

10. Etické a právní aspekty online personálního marketingu

11. Interní personální marketing a outplacement

12. Marketing vzdělávacích firem

13. Nové trendy, příklady projektů a dobré praxe Povinná literatura: KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada,

2007. ISBN 978-80-247-1481-3. KOTLER, Philip. et al. Moderní marketing,

4. evropské vydání. Praha: Grada,

2007. ISBN 978-80-247-1545-2. KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů. Základy moderní personalistiky. Praha: Management Press,

2007. ISBN 978-80-7261-168-3. PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada,

2010. ISBN 978-80- 247-3622-8. Doporučená literatura: AAKER, David A. Brand building, Brno: Computer Press,

2003. ISBN 80-7226-885-6. ARIELY, Dan. Jak drahé je zdarma? Proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí – iracionální faktory v ekonomice i v životě. Praha: Práh,

2009. ISBN 978-80-7252-239-2. ARIELY, Dan. Jak drahá je intuice? Proč nás selský rozum často vede ke ztrátovým rozhodnutím. Praha: Práh,

2011. ISBN 978-80-7252-327-6. HEADWORTH, Andy. Social Media Recruitment. How to Successfully Integrate Social Media into Recruitment Strategy. London: Kogan Page,

2015. ISBN 978-0-7494-7370-9. JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: Prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press,

2010. ISBN 978-80-251-2795-7. NORMAN, Donald A. Design pro každý den. Praha: Dokořán,

2010. ISBN 978-80-7363-314-1. QUALMAN, Erik. Socialnomics: How Social Media Transforms the Way We Live and Do Business. Hoboken: Wiley & Sons,

2010. ISBN 978-1-118-23265-1. QUESENBERRY, Keith A. Social media strategy: marketing and advertising in the consumer revolution. Lanham: Rowman & Littlefield,

2016. ISBN 978-1-4422-5153-3. SCOTT, David Meerman. Nová pravidla marketingu a PR. Brno: Zoner Press,

2007. ISBN 978-80-86815-93-0. Zápočet K udělení zápočtu je nutné plnění průběžně zadávaných úkolů a prezentace úkolu zadaného vyučující ve stanoveném termínu v průběhu semináře. Zkouška Zkoušku lze vykonat po získání zápočtu. Požadavky k ústní zkoušce jsou dány tématy předmětu (viz Charakteristika obsahu předmětu). Součástí zkoušky bude diskuze k vybrané odborné literatuře (alespoň dvě tematické knihy konzultované s vyučující).