Charles Explorer logo
🇨🇿

Řízení a rozvoj pracovníků a řízení kvality v sociálních službách

Předmět na Filozofická fakulta |
AAN120123

Sylabus

Charakteristika obsahu předmětu:

1. Systém sociálních služeb v České republice (legislativa, registr poskytovatelů sociálních služeb)

2. Podmínky poskytování sociálních služeb v České republice

3. Kvalita poskytování sociálních služeb v České republice (standardy kvality)

4. Typologie sociálních služeb v České republice (služby sociální péče, služby sociální prevence)

5. Řízení sociálních služeb (poslání, hodnoty, strategie, vztahy s veřejností, fundraising, řídící procesy)

6. Požadavky na provozovatele sociálních služeb

7. Řízení lidí v sociálních službách (personální strategie, personální politika, etický kodex sociálních pracovníků)

8. Specifika vedení lidí v sociálních službách

9. Personální procesy v sociálních službách (personální plánování, procesy obsazování pracovních míst, adaptace pracovníků, hodnocení pracovníků, odměňování pracovníků, vzdělávání a rozvoj pracovníků, pracovní podmínky, péče o pracovníky)

10. Pracovní činnost, požadavky na kvalifikaci a kompetence pracovníků v sociálních službách

11. Mentoring, supervize a koučování v sociálních službách

12. Řízení kvality poskytování sociálních služeb

13. Nástroje zvyšování a měření kvality v sociálních službách

Anotace

AAN120123 / ŘÍZENÍ A ROZVOJ PRACOVNÍKŮ A ŘÍZENÍ KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH

Bakalářské studium 2023/2024

Mgr. Lucie Petříčková 2/2 LS; povinný předmět

Z + Zk / 4 kredity

Cílem předmětu je seznámení s řízením a rozvojem pracovníků a řízením kvality v sociálních službách. Pozornost je věnována systému, podmínkám a kvalitě poskytování sociálních služeb a typologiím sociálních služeb v České republice, řízení sociálních služeb a požadavkům na provozovatele sociálních služeb. Důraz je kladen na řízení a vedení lidí v sociálních službách, na personální procesy, na činnost a požadavky na pracovníky v sociálních službách. Sledována je rovněž oblast mentoringu, supervize a koučování v sociálních službách. Pozornost je orientována na řízení kvality poskytování sociálních služeb a na nástroje zvyšování a měření kvality v sociálních službách.