Charles Explorer logo
🇬🇧

Teaching Skills

Class at Faculty of Arts |
AAN120133

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsah předmětu:

1. Kompetence lektora (role lektora z hlediska sociálních dovedností)

2. Základní přístupy (behaviorální, humanistický, systemický a kognitivní přístup, NLP)

3. Struktura akce (výkonová křivka, práce s pozorností, didaktika)

4. Začátek akce (stanovení zakázky, ledolamy, efekt prvního dojmu, úvodní kontakt se skupinou)

5. Interaktivní formy výuky v práci se skupinou (typy, struktura a dynamika)

6. Efektivní moderování jako samostatná sociální dovednost (práce s materiály, parafrázování, vedení diskuse, sdílení informací různého typu)

7. Komunikace se skupinou, typy skupin (styl lektorské komunikace, jazyk jako komunikační médium, řeč těla, účastníci podle profesního a věkového složení, docilita účastníků, adaptace formy a obsahu programu)

8. Problémové situace v lektorské práci (typy problémových účastníků, rizikové situace, zvládání konfliktů a jejich prevence)

9. Před akcí (zjištění vzdělávacích potřeb, poptávky, komunikace se zadavatelem, příprava a materiály)

10. Po akci (metody evaluace, uzavření akce, komunikace se zadavatelem, výstupy)

11. Supervize programu práce se skupinou (nastavení efektivní struktury a didaktické formy, zvládnutí tvorby materiálů a výstupů)

12. Supervize dovednosti moderátora (zvládnutí konkrétních situací v roli lektora, mimořádné a náročné situace)

13. Lektorská dovednost v kontextu vzdělávání dospělých (struktura a dynamika týmu v procesu

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

AAN120133 / LEKTORSKÉ DOVEDNOSTI 1AND / Bakalářské studium 2023/2024

PhDr. Jan Gruber, Ph.D.

LS 1/1; povinně volitelný předmět

Z / 4 kredity

Cílem předmětu je na základě získaných poznatků z oblasti andragogiky a psychologie uvést účastníky do problematiky práce se skupinou – ve formátu kurzu, semináře, workshopu apod. způsobem, který zdůrazňuje interaktivitu práce, zapojení účastníků do dění na akci a umožňuje adekvátní užití různých metod lektorské práce, aby byla akce pro účastníky co nejpřínosnější. Pozornost bude zaměřena na strukturování programu, efektivní užití didaktických postupů a technik, na konkrétní moderátorskou dovednost, zvládání problematických situací se skupinou účastníků a problematických účastníků.