Zkouška z tohoto předmětu probíhá ústní formou na základě vylosovaných otázek, které se kryjí s danými okruhy.
Pojem pedagogicko-psychologické diagnostiky, vztahy mezi ped. a psych. diagnostikou, užití v praxi.
Diagnostická činnost a diagnostická metoda.
Zásady práce s diagnostickými metodami.
Obecná charakteristika a přehled diagnostických metod.
Klinické metody.
Testové metody.
Základní vlastnosti testů.
Klasické didaktické diagnostické metody.
Hlavní kategorie proměnných v diagnostice.
Standardizace.
Osobnost a její vývoj.
Psychopedie.
Etopedie.
Disharmonická osobnost.
Patologické hráčství.
Autismus.
Lehká mozková dysfunkce.
Vývojová dyslexie.
Diagnostika rodiny.
Výchovné metody, styly výchovy.
Diagnostika třídy a sociálních skupin.
Vliv sdělovacích prostředků na děti a mládež.
Poruchy chování.
Historie pedagogicko-psychologické diagnostiky.
Psychodiagnostika je vědní disciplína zabývající se zjišťováním duševních vlastností a stavů jedinců v rámci normy i patologického obrazu. Psychodiagnostika představuje nauku o teoretických a metodologických základech rozpoznávání a určování psychologických charakteristik, ve kterých se jednotlivá individua navzájem liší nebo které vystihují aktuální psychický stav člověka, stejně tak jako o metodách, které diagnózu umožňují.
Předmět a strategie psychodiagnostického vyšetření se řídí vždy praktickým účelem, za kterým se provádí.