* Stručná charakteristika obsahu:
Teoretická východiska a základy organizačního chování (dále jen OB) - předmět a cíle organizačního chování (dále jen OB), vývoj názorů na OB
Obsah OB - tři úrovně analýzy (individuální, skupinové a organizační procesy) - a vztah OB k dalším vědním oborům a disciplínám (zejména k sociologii, psychologii, kulturní a sociální antropologii, k teorii organizace a řízení a k personálnímu řízení),
Jednotlivec v organizaci z hlediska OB (pracovně orientované hodnoty a postoje, dimenze osobnosti a osobnostní typologie, sebepoznání, profesní a osobní rozvoj, řízení a ?kotvy" kari éry)
Sociální percepce a OB (uplatňování v oblasti pracovních pohovorů a hodnocení zaměstnanců)
Teorie pracovní motivace a jejich aplikace v personalistice (motivování jako klíčová manažerská způsobilost, motivační teorie a jejich vztah k pracovnímu výkonu, pracovní spokojenost jako jeden z indikátorů motivace, motivační programy organizace)
Pracovní skupiny a týmy (historie zkoumání pracovních skupin - aplikace sociálně psychologických přístupů v organizaci; vznik a vývoj pracovních skupin a týmů, typy týmů; skupinové chování, skupinová dynamika, role ve skupině a v týmu, konflikty rolí)
Komunikace a vztahy v organizaci (typy a formy komunikace v organizaci - systém komunikace v organizaci, typy interpersonálních a skupinových vztahů v organizaci, vztah komunikace v organizaci k pojetí organizační kultury, organizačního klimatu a image organizace)
Teorie leadershipu a jejich aplikace v personalistice (vývoj zkoumání efektivního vedení v různých typech organizací - modely leadershipu a jejich aplikace v řídicí praxi se zvláštním zdůrazněním rolí personalistů v procesu efektivního vedení)
Individuální a skupinové rozhodování v organizaci (metody a techniky rozhodování jednotlivců a skupinového rozhodování; delegování a empowerment jako základní principy participativního řízení)
Konflikty v organizaci (metody a techniky řešení konfliktů, sporů a problémů v organizaci; nácvik principiálního vyjednávání)
Organizace jako systém (systémové přístupy k organizaci, organizační struktury a jejich změny, design a redesign organizace - organizační rozvoj a změna, efektivita prováděných procesů)
Kreativita a její podpora v organizaci (metody a techniky řízení podporující tvořivost jednotlivců i pracovních skupin / týmů, kreativní podniky)
* Forma atestace:
* Zápočet
K zápočtu vypracuje student/ka referát v rozsahu 5-7 stran (splňující nároky na jazykovou a formální úpravu písemné práce), který ve zkrácené podobě (20-30minutová prezentace) přednese v průběhu výuky a v písemné podobě odevzdá vyučující nejpozději týden před plánovaným termínem zkoušky. Téma a termín přednesení referátu je třeba konzultovat s vyučující.
* Zkouška - ústní, příp. v kombinaci s písemným testem
K ústní zkoušce budou vypsány minimálně tři termíny v následujícím zkušebním období a jeden termín v ZS následujícího akademického roku. Požadavkem ke zkoušce jsou znalosti a dovednosti v rozsahu daném obsahem předmětu (viz s. 1).
U studentů se rovněž předpokládá aktivní účast na výuce (skupinová a samostatná práce a prezentace jejích výsledků ve výuce) a samostatná domácí příprava (práce s literaturou).
Cíle předmětu:
- navázat na poznatky z I. cyklu a tvůrčím způsobem je rozvinout,
- zprostředkovat studentům základní pojmový aparát a naučit je správně ho používat v praxi personálního řízení,
- iniciovat a vést diskusi o nových trendech v oblasti organizačního chování a řízení lidských zdrojů,
- dovést studenty k aktivnímu osvojování sociálních dovedností a způsobilostí spojených s teorií a praxí organizačního chování,
- vést studenty k samostatné práci s literaturou.