Charles Explorer logo
🇨🇿

Profesní vzdělávání dospělých II

Předmět na Filozofická fakulta |
AAN500001

Anotace

Cíl výuky je zaměřen na aplikace znalostí a dovedností z oblasti profesního vzdělávání do projektování kurzů a vzdělávacích aktivit. Zároveň budou studenti orientováni na interdisciplinární využití znalostí pro splnění úkolů v oblasti plánování, realizace a vyhodnocení programů v dalším profesním vzdělávání. Součástí je zvládnutí týmového zpracování vzdělávacího projektu a jeho obhajoba. Charakteristika obsahu předmětu:

1. Hlavní zásady vytváření projektů (programů) pro další profesní vzdělávání

2. Standardizace, specifikace a akreditace vzdělávacích projektů v jednotlivých oblastech dalšího profesního vzdělávání

3. Podpora dalšího profesní vzdělávání a projekty EU

4. Firemní vzdělávání a vytváření programů a kurzů

5. Další vzdělávání pedagogických pracovníků

6. Rekvalifikační vzdělávání

7. Vzdělávání pro veřejnou správu

8. Vzdělávání pracovníků v sociálních službách

9. Vzdělávání pracovníků v neziskových organizacích

10. Příklady profesního vzdělávání z dalších oblastí

11. Hodnocení výsledků vzdělávacích akcí

12. Kvalita a efektivita profesního vzdělávání

13. Týmové zpracování vzdělávacího projektu Povinná literatura: BARTOŇKOVÁ, H. Firemní vzdělávání. Praha: Grada,

2010. ISBN 978-80-247-2914-5. HRONÍK, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada Publishing,

2007. ISBN 978-80-247-1457-8. MUŽÍK, J. Řízení vzdělávacího procesu. Praha: Wolters Kluwer,

2010. ISBN 978-80-7357-581-6. VETEŠKA, J. a kol. Nové paradigma v kurikulu vzdělávání dospělých. Praha: Educa Service,

2009. ISBN 978-80- 87306-04-8. VODÁK, J., KUCHARČÍKOVÁ, A. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada.

2011. ISBN 978-80-247-3651-

8. Časopis Andragogika. Doporučená literatura: ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada,

2007. ISBN 980-80- 247-1407-3. BELCOURT, M., WRIGHT, P.C. Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. Praha: Grada Publishing,

1998. ISBN 80 – 7169 – 459 –

2. BITTEROVÁ, M. Projektový manažment. Nitra: UKF v Nitre,

2008. ISBN 978-80-8094-305-9. EGER, L. Technologie vzdělávání dospělých. Plzeň: ZČU v Plzni,

2005. ISBN 80-7043-398-1. NOVOTNÝ, P. Učení pro pracoviště. Brno: Masarykova univerzita,

2009. ISBN 978-80-210-5116-4. Prevence rizik a zvýšení efektivnosti vzdělávacích projektů [online] Dostupné na www: http://home.zcu.cz/~leger/Modul/ Zápočet: K zápočtu se požaduje zpracování projektu profesního vzdělávání dospělých v rozsahu 5 -10 stran dle metodiky a případně dle zvoleného projektového schéma. Práce musí obsahovat Soupis bibliografických citací – využité zdroje v textu (minimálně tři odborné prameny a případně další zdroje – odborné časopisy, internetové zdroje, které byly v textu využity), Bibliografie není vyžadována. Forma uvádění zdrojů v textu a zápisu zdrojů v Soupisu bibliografických citací (příp. v Bibliografii) musí odpovídat požadavkům stanoveným katedrou (viz příručky pro vypracování písemných prací). Zkouška: Zkouška proběhne v podobě diskuze k předloženému písemnému materiálu zasazené do širšího kontextu (viz tematické celky výuky).