Úvodní praxe se zaměřuje na zprostředkován í prvních zkušeností budoucích učitelů s realitou škol. Plní funkci formativní (motivace k profesi a ke studiu teoretických pedagogicko-psychologických disciplín), funkci informativní (rozvoj konkrétních představ studentů o pedagogických jevech, vnímání pracovní a sociální atmosféry škol, ilustrace a verifikace teoretické výuky) a funkci instrumentální (utváření pozorovacího citu a rozvíjení dovednosti pedagogicky „vidět a slyšet“, dovednosti orientovat se v pedagogických situacích a pozorované jevy dokumentovat).
Seminář proběhne ve třech blocích: 1. úvodní (online) seminář - zadání úkolů k náslechům, organizace kurzu; 2. náslechy na hodinách angličtiny – 2 po sobě jdoucí dopoledne (2x4 hodiny) na stanovených školách; 3. závěrečný (online) seminář (rozbor, diskuse s učiteli).
Poznámka:
V případě distanční výuky bude předmět realizován online pomocí pravidelných setkávání, online prezentací, observací zaslaných hodin a následných online rozborů a diskuzí.