Předmět je kombinací úvodu do lingvo-didaktiky a aplikované lingvistiky a jazykového semináře a vede k rozvoji pokročilých jazykových kompetencí v angličtině na úrovních C1 a C2 za využití analýzy odborných textů orientovaných na témata jazykového vyučování a osvojování, a to formou textových, žánrových a obsahově orientovaných přístupů k výuce jazyka. Studenti si upevňují schopnost používat pokročilé jazykové prostředky na úrovni gramatiky, slovní zásoby a textové výstavby a zároveň se seznamují s klíčovými tématy didaktiky a osvojování cizích jazyků. Prostřednictvím mikrovyučování vybraných gramatických a lexikálních jevů si pak osvojují základní techniky prezentace jazyka při vyučování a učí se k těmto mikrovýstupům podávat a přijímat zpětnou vazbu.
Předmět je vyučován v anglickém jazyce. 1.–2. Podmiňovací způsob a podmínková souvětí; Jak se učíme. 3.–4. Konjunktiv; Jak se učíme a jak si osvojujeme slovní zásobu. 5.–6. Vedlejší věty; Jak se učíme a jak si osvojujeme gramatiku. 7.–8. Inverze; Kapitoly z historie jazykového vyučování (přímé a nepřímé metody) 9.–10. Důraz (včetně vytýkacích vět); Kapitoly z historie jazykového vyučování (komunikativní metoda) 11.–12. Užití členů a determinátorů; Kapitoly z historie jazykového vyučování (alternativní metody)
Předmět se vyučuje v anglickém jazyce.