1) Mentální a verbální obrazy stavu současné české literatury (s důrazem na spektrum nartivních žánrů a podoby prozaického vyprávění) 2) Výchozí naratologická výbava: Z ákladní pojmové kategorie a pojmy relevantní pro interpretaci povídky 3) Detailní interpretace následujících povídek:
Ludvík Němec: Rovnice (Já jsem ta tma: Příhody; nic víc, 1996)
Ludvík Němec: Jako krev (Já jsem ta tma: Příhody; nic víc, 1996)
Petr Šabach: Sázka (Hovno hoří, 1994)
Miloš Urban: Běloruska (Mrtvý holky: 10 divných povídek, 2002)
Jan Balabán: Proměna (Prázdniny, 1998)
Jan Balabán: Odpoledne a večer (Prázdniny, 1998)
Jan Balabán: Diana (Možná že odcházíme, 2004)
Jonáš Tokarský: Labor feminae (Alchymické dítě a jiné povídky, 2003)
Josef Moník: Zbyněk (Neser bohy, 2004)
Martin Němec: Stodola (Stodola, 2004)
Martin Němec: Earl grey (Stodola, 2004)
Stanislav Beran: Jako drahýho papouška (Až umřeš, nikdo už ti nebude chtít sahat na prsa, 2007)
Sylva Fischerová: To pravé dítě (Pasáž, 2011)
Jan Němec: D1 (Hra pro čtyři ruce: Málem milostné povídky, 2009)
Hana Lundiaková: Labelo instink (Vrhnout, 2010)
Marek Šindelka: Jméno (Zůstaňte s námi, 2011)
Marek Šindelka: Jaro (Zůstaňte s námi, 2011)
Vratislav Maňák: Řev závojnatky (Šaty z igelitu, 2011)
Kurz se zaměří na detailní textovou interpretaci vybraných povídek z produkce současné české literatury. Kromě naratologické interpretace bude cílem kurzu i směřování k určitým naratologicky zobecňujícím závěrům ohledně žánru povídky a její "morfologie" a k záležitostem kulturního kontextu, v němž daná produkce vznikala.