Tematické okruhy: 1. Josef Škvorecký: Zbabělci 1. 1.
Jan Drda: Němá barikáda 1. 2. Přemysl Blažíček: Škvoreckého Zbabělci 1. 3. časopis Světová literatura 1. 4. vznik a produkce nakladatelství Sixty-Eight Publishers 2.
Zbyněk Hejda: Blízkosti smrti 2. 1. tvorba Františka Halase ve 30. letech, Halasova sbírka A co?, Halas z pohledu Ladislava Štolla a jeho pozdější ?rehabilitace? 2. 2. Karel Zlín: Hledán 2. 3. fenomén Tváře 2. 4. samizdatový okruh kolem časopisu Střední Evropa, produkce stejnojmenné edice 3.
Miroslav Červenka: Obléhání zevnitř 3. 1. poválečné dějiny českého strukturalismu 3. 2. podoby časopisu Květen ? skupina ?Květňáci?? 3. 3. Miroslav Červenka: Lijáky 3. 4. podzemní univerzita ? bohemistika Na Topolce 4.
Ivan Martin Jirous: Magorovy labutí písně 4. 1. Jan Zahradníček: Dům strach 4. 2.
Ivan Martin Jirous: Dopisy z vězení 4. 3. druhá undergroundová generace: samizdatový sborník Už na to seru, protože to mám za pár 4. 4. Václav Havel: Moc bezmocných
Seminář by rád studenty konfrontoval s jiným způsobem nabývání znalostí a uvažování o české literatuře, než na jaký byli zvyklí ze střední školy, a ukázal jim možnosti, jak se mohou sami začít orientovat ve svém novém oboru, v bohemistice. Studenti by se měli seznámit s tím, že vedle interpretace (na kterou jsou zaměřeny jiné semináře) a shromažďování informací je důležité naučit se opravdu pracovat s různými druhy pramenů (získat ?aktivní? přístup nejen k četbě beletrie), vytvářet si představu o širším kontextu vzniku a recepce daného textu, jeho místa v kulturně společenské, příp. občanské situaci apod. V průběhu semináře by si student měl ozřejmovat vlastní bohemistickou orientaci a učit se ji formulovat v debatě s ostatními. Taková orientace překračuje meze osobních preferencí a vkusu (líbí / nelíbí), vede ke studiu mezioborovému, je sdělná a je možné ji sdílet, nebo se jí nechat inspirovat (příkladem nám může být práce Václava Černého nebo Oldřicha Králíka).
Východiskem seminární práce bude v rámci každého tematického okruhu společná četba vybraného textu a úvodní debata nad ním. Poté bude následovat série krátkých (15 min) výstupů, připravených jednotlivci nebo dvojicemi, kteří zpracují dané podtéma, a to jednak se zřetelem k tomu, jaké otázky a problémy se nastolily v úvodní hodině, jednak k tomu, aby jejich příspěvek byl opravdu přínosný pro ostatní členy semináře (rozlišení informativní a interpretační roviny), záběr uvažování nad vybraným textem rozšiřoval, mj. směrem k dobovým loci communes i nově nahlédnutým specifikům textu. Závěrečné shrnutí by mělo pojmenovávat jiné možné související okruhy zájmu a motivovat studenty k další četbě.