Charles Explorer logo
🇨🇿

Čeština v reklamě, PR a marketingové komunikaci

Předmět na Filozofická fakulta |
ABO100237

Sylabus

Základní pojmy v reklamě, PR a marketingu

Specifika reklamních, marketingových a PR textů

Možné přístupy k reklamní komunikaci

Příjemci reklamních sdělení (zaměření na cílové skupiny)

Způsoby přesvědčování a argumentační postupy v reklamě

Jazykové prostředky aktualizace a zdůraznění

Reklamní syntax a styl

Tvorba tiskových zpráv a prohlášení

Reklamní texty, letáky, pozvánky, informační materiály

Obchodní dopisy a e-maily

Komunikace uvnitř a vně firmy (firemní periodika, internetové stránky)

Anotace

Tématem semináře je jazyk a styl textů určených veřejnosti a konečným spotřebitelům (tiskové zprávy a prohlášení, informační materiály, reklamní texty, pozvánky, letáky), komunikace uvnitř a vně firmy (firemní periodika, internetové stránky), písemná komunikace v obchodním styku (obchodní dopisy a e-maily). Výuka se zaměří na pragmatické aspekty jazyka propagačních textů - prostředky aktualizace a zdůraznění, záměrnost, nezáměrnost a dominanci jazykových prostředků, kritéria výběru jazykových prostředků a stylistických postupů, uplatňování interakčních principů.

Cílem semináře je rozbor základních rysů komunikace v oblasti public relations, reklamy a marketingu.