Jako v zrcadle (Såsom i en spegel, rež. Ingmar Bergman, 1961)
Muž z Acapulca (Le magnifique, rež. Philippe de Broca, 1973)
Osvícení (The Shining, rež. Stanley Kubrick, 1980)
Misery nesmí zemřít (Misery, rež. Rob Reiner, 1990)
Základní instinkt (Basic Instinct, rež. Paul Verhoeven, 1992)
Nesmiřitelní (Unforgiven, rež. Clint Eastwood, 1992)
Skvělí chlapi (Wonder Boys, rež. Curtis Hanson, 2000)
Tajemné okno (Secret Window, rež. David Koepp, 2004)
Capote (rež. Bennett Miller, 2005)
Horší to už nebude (Stranger than Fiction, rež. Marc Forster, 2006)
Muž ve stínu (The Ghost Writer, rež. Roman Polanski, 2010)
Znovu a jinak (Young Adult, rež. Jason Reitman, 2011)
V semináři bude analyzován způsob, jakým je literatura (zrod uměleckého textu, jeho inspirace nebo recepce) ukazována ve filmu. Vedle rozboru obrazu o spisovateli a jeho práci nás bude zajímat podíl literárního prvku na zápletce, případně na celkové stavbě filmového díla.