1) Svět jako rozklad
Světa z hlediska rozkladu. Konec "velké jednoty". Geneze pojmu dekadence.
Charles Baudelaire: Květy zla, Jiří Karásek ze Lvovic: Zazděná okna 2) Dekadence a degenerace
Nemoc nervů jako "mal de siècle". Degenerace jako znak nadřazenosti.
Joris-Karl Huysmans: Na ruby, Jiří Karásek ze Lvovic: Gotická duše 3) Bytí ke smrti
Źivot jako "stálé umírání" (Schopenhauer). Existence z hlediska smrti.
Hugo von Hofmannsthal: Pohádka 672. noci 4) Krása nese smrt
"Todbringende Schönheit". Dionýská interpretace krásy.
Thomas Mann: Smrt v Benátkách, Jiří Karásek ze Lvovic: Sexus necans 5) Dandy
Maska a móda.
Arthur Breisky: Kvintesence dandysmu, Oscar Wilde: Obraz Doriana Graye, Jiří Karásek ze Lvovic: Román Manfreda Macmillena 6) Femme fatale
Žena-démon, žena jako "hřích muže" a žena-koitus (O. Weininger).
Frank Wedekind: Lulu, S.K. Neumann: Satanova sláva mezi námi 7) Pohanstvi i mystika
Dekadence a náboženství. Neopaganismus a sensualismus, platonismus a katolicismus.
S.K. Neumann: Satanova sláva mezi námi, Jiří Karásek z Lvovic: Obrácení Raymunda Lulla 9) Od mlčení k novému kódu
Od diabolického k mytopetickému (Hansen-Löve). Vztah k jazyku. Klasika a manýrismus.
Hugo von Hofmannsthal: Dopis lorda Chandose
Seminář se zaměřuje na českou i světovou dekadenci, nevymezenou nutně jako dobový fenomén (lze-li to vůbec), ale jako širší proud, který je možný pojímat i transhistoricky. V rámci semináře je tak možné probrat i díla, která striktně vzato dekadentní nejsou nebo se nenalézají v daném dobovém rámci.
Těžištěm je však období fin de siècle. Cílem semináře je zamyslet se nad definicí dekadentního umění a definovat jeho jednotlivé základní rysy.
Teoretické texty mohou být doplněny dle potřeby či zájmu, hlavní hledisko semináře je však interpretační.