První dvě sezení budou věnována přehledovému výkladu sémantizace rockové hudby v kontextu kulturní historie 60. let, a otázkám kanonizace ve smyslu formulování závěrů o velikosti či vlivu.
Poté se kurz bude - formou skupinových vstupních interpretací a jejich následného seminárního rozvíjení - věnovat následujícím klíčovým deskám 60. let:
Bob Dylan: Highway 61 Revisited (1965)
Beach Boys: Pet Sounds (1966)
Doors: The Doors (4. 1. 1967)
Jefferson Airplane: Surrealistic Pillow (únor 1967)
Velvet Underground: The Velvet Underground & Nico (12. 3. 1967)
Jimi Hendrix: Are You Experienced? (12. 5. 1967)
Beatles: Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1. 6. 1967)
Frank Zappa and the Mothers of Invention: We're Only in It for the Money (4. 3. 1968)
Rolling Stones: Beggars Banquet (6. 12. 1968)
King Crimson: In the Court of the Crimson King (10. 10. 1969)
David Bowie: Space Oddity (4. 11. 1969)
Neil Young: After the Gold Rush (1970)
Budou analyzovány jednotlivé sémantické složky rockového "sdělení" a ty budou zohledněny ve vztahu k ucelené představě témat generovaných širokou produkcí dobové světové popkultury. Metodologickým klíčem bude aplikovaný koncept Bourdieuova kulturního pole a habitu jakožto systému dispozic struktur, které toto pole utvářejí.
Kurz se bude zabývat 12 rockovými LP deskami, které jsou obvykle vnímány jako silně vlivové a určující mezníky vývoje rockové hudby a kultury jako klíčového komponentu světové populární kultury 60. let 20. století. Seminární formou bude analyzován sémantick ý obsah jednotlivých složek (hudba, text, vizuální podoba obalu LP, videa či záznamy živých verzí, mediální vystoupení apod.) z hlediska sdělení, jimiž tyto desky či písně utvářejí diskurs popkultury 60. let a zakládaji způsoby generování postojů, přístupů či stylů traktování určitých témat, jež se z dnešního pohledu jeví jakožto "typická" právě pro éru 60. let.