Charles Explorer logo
🇬🇧

Soundscape

Class at Faculty of Arts |
ABO100630

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Harmonogram:  18. 2. úvodní hodina 25. 2. Radek Skarnitzl - Hlas 3. 3.

Klára Čermochová - Rytmus a prozódie 10.3. Olga Kovaříková - Bez Wagnera to nejde 17. 3.

Martin Dušák, zvukař a zvukový technik - Tomáš Horváth, sounddesigner a systémový inženýr - Práce se zvukem, technika ozvučování hudebních produkcí, kulturních a spplečenských akcí: Historie a současnost 24.3. Petr Szczepannik - Kulturní historie "noise"  31. 3.

Jaromír Typlt - Zvukové performance before and after 7. 4. Martin Flašar - Hudba pro oči: přirozený svět jako multimodální problém 12. 4., 17:00 (pozor je to úterý) Topos kolektiv - hudebni site-specific v ruinách kina 14. 4.

Matěj Kratochvíl - Nehudba v hudbě - zvuky reálného světa v hudbě od musique concrete 50. let po současné terénní nahrávky 21. 4. Marie Langerová + Miloslav Topinka - Fonická poezie 28. 4.

Ondřej Sýkora - Hudební tělo v subkultuře 5. 5. Václav Flégl - Dva nula - zápas se zvukem 12.5. kurz se nekoná, všichni josu zváni na festival student audiovize Zlatý voči 13.3. (pozor, pátek) vycházka - soundscape a návštěva divných míst, společné zakončení kurzu - sraz ve 13:00 u metronomu (nad Stalinovým pomníkem) na Letné 19. 5., 12:30 studentské prezentace  19. 5. (PŘIDANÁ HODINA, OD 17:30): Ondřej Sýkora: Hudební tělo v subkultuře II.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cyklus hostujících přednášek realizovaný pod souhrnným názvem Zvukokrajina byl inspirován naším zájmem o zvuk v avantgardě a zároveň teoriemi soundscapu, které pod vlivem Burianovi zvukohry překládáme jako zvukokrajinu. Přednášky odborníků z různých oblastí chtějí ukázat fenomén zvuku v avantgardě, modernismu a současném umění a z různých teoretických hledisek, jako je např. performativita zvuku, gesamkunstwerk (aneb nelze nic bez Wagnera) či mezimedialita, a v různých projevech, např. ve vztazích hudby a záznamu lidského hlasu, vytváření umělých, literárních jazyků, v problematice nástupu zvuku ve filmu ve vztahu ke zvukům modernity apod.

Tyto přednášky by rovněž chtěly představit zvuk jako fyziologický, technologický a fyzikální problém. Mimo přednášek jednotlivých hostů bude součástí kurzu i zvuková vycházka městem a společná návštěva koncertu či divadelního představení.