Charles Explorer logo
🇬🇧

The Practice of Book Publishing

Class at Faculty of Arts |
ABO300126

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1. Seznámení s úkolem, s jednotlivými tituly, rozdělení do skupin. Úkol: Seznámit se s titulem, promyslet základní technické parametry knihy, edice atd.

2. Určení parametrů edice a specifikace jejího zadání pro typografa. Specifikace všech textových podkladů pro výrobu každého titulu. Posouzení autorsko-právní agendy spojené s vydáním titulů. Úkol: Pořídit podklady pro redakční zpracování. Příprava licenčních smluv.

3. Schůzka s typografy (studenty UMRUM) a posouzení loga, maket a zásad typografické úpravy. Rozhodnutí o základních parametrech vydání konkrétního titulu a jeho vybavení, nákladu a ceně (případně variantně). Úkol: Redakční zpracování (domácí korektura, bude prováděna minimálně dvojmo). Předběžná kalkulace.

4. Kontrola redakčního zpracování, posouzení výsledků kalkulace a definitivní rozhodnutí o podobě titulů. Úkol: Upřesnění kalkulace. Shromáždění všech podkladů pro typografa.

5. Odevzdání podkladů pro typografické zpracování spolu s požadavky na konkrétní titul typografovi. Úkol: Příprava propagace, marketingový plán (případně i příprava internetových stránek

6. Posouzení typografického návrhu Úkol: Stránkové korektury. Jednání s tiskárnami o zakázce a ceně. Zajištění výroby.

7. Posouzení definitivní podoby knihy. Imprimatur. Úkol: Vyrobení tiskových podkladů a jejich odevzdání tiskárně. Zajištění prodeje, příprava propagace.

8. Posouzení vydané knihy. Úkol: Distribuce

9. Zhodnocení celkového výsledku.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Jedno- i dvouoborové studium. Požadované vstupní znalosti: Podmínkou účasti je absolvování volitelné přednášky Nakladatelská teorie v ZS!!!

Charakteristika kurzu: Cílem semináře je prohloubení a praktické ověření znalostí získaných během přednášky Teorie a praxe knižního trhu. Účastníci semináře vydají 2?3 skutečné publikace, přičemž by se při tom měli setkat s většinou nakladatelských činností: redakční přípravou, typografickou přípravou, zajištěním výroby, propagace i odbytu.

Posluchači semináře budou rozděleni do skupin, z nichž každá bude mít za úkol realizovat jeden ze dvou či tří projektů. Počet posluchačů semináře je omezen na zhruba 3?5 posluchačů na jeden titul, celkem tedy na 6?15. Při realizaci výtvarné podoby knihy budou s posluchači spolupracovat dle předběžné dohody studenti UMPUM (obor typografie).

Seminář bude probíhat formou zadávání jednotlivých úkolů technologického procesu přípravy a výroby knihy, konzultací při jejich realizaci a kontroly jejich splnění. Některé úkoly budou řešeny v rámci společných porad, simulujících kolektivní práci nakladatelské redakce. Setkání budou organizována zhruba jednou za čtrnáct dní. V následujícím přehledu uvádím náplň práce na jednotlivých setkáních a úkoly, které seminaristé budou mít za úkol vyřešit do příští schůzky. Vzhledem k tomu, že lze předpokládat nerovnoměrný postup prací jednotlivých skupin, mohou být pro dohnání synchronizace zorganizovány schůzky příslušných skupin v týdnech mezi čtrnáctidenními setkáními.