* Tematické okruhy:
- Východiska pojetí výuky literatury (chronologické, tematické, žánrové aj.)
- Základní pedagogické dokumenty a dokumenty související (standardy, osnovy, rámcové vzdělávac í programy, katalog požadavků k maturitě)
- Učební texty (učebnice, čítanky, sbírky)
- Výběr čítankových textů (kánon, vliv na čtenost, didaktická interpretace textů)
- Literární věda ve výuce literatury (?stárnutí" učebních, literárněvědných i uměleckých textů aj.)
- Problematika čtenářské gramotnosti
- Hodnocení výsledků vzdělávání v literatuře
- Neutralita učebních textů z různých úhlů pohledu (sociální prostředí, gender aj.)
- Vedení vyučovací hodiny literatury / literárního semináře; problematika přípravy maturitních otázek
- Osobnost učitele - předpoklady úspěšného působení
Jedno- i dvouoborové studium. Je možné uznat i jako volitelný seminář.
Požadavky pro získání atestace: Aktivní účast v semináři, písemná práce nevelkého rozsahu (návrh vyučovací jednotky, písemného práce, souboru testových úloh aj.).
Obsahem semináře, určeného pro budoucí učitele českého jazyka a literatury, je seznámení se základními problémy, s nimiž se každý učitel musí dříve či později vyrovnat. Práce v semináři směřuje k osvojení základních dovedností, které potřebuje učitel literatury ke zvládnutí vyučovacího procesu včetně ověřování výsledků vzdělávání, resp. vlastního působení ve třídě.