1. Neurovědy a místo neurolingvistiky v jejich rámci; neurolingvistika a afaziologie; cíle neurolingvistického bádání a její minulost
2. Neurolingvistika jako interdisciplína: související obory (klinická logopedie, neurologie, radiologie, klinická psychologie, jazyková rehabilitace a terapie) (Radka Majerová)
3. Jazykový atlas mozku; lokalizacionismus
4. Jazyková produkce a percepce z neurolingvistického hlediska
5. Jazykové mody v neurolingvistice: orální, auditorní, vizuální a motorické zpracovávání jazyka
6. Zobrazovací metody: jejich přehled, klasifikace, dostupnost, výhody a nevýhody pro lingvistické využití; zobrazovací metody: dosavadní výsledky na poli neurolingvistiky
7. Jazykové poruchy: jejich klasifikace; vývojové a získané poruchy; diagnostická klasifikace; etiologie a symptomatologie poruch; jazykové versus řečové poruchy (Radka Majerová)
8. Afázie (Tomáš Kubík)
9. Ostatní poruchy
10. Anatrie, dysartrie, apraxie a Brocova afázie - diferenciální lingvistická diagnostika, osvojování jazyka při vývojové anartrii (seznámení s diagnózou, práce s defektními výstupy; odlišení od osvojování L2 a osvojování neslyšícími; odlišení vývojové anartrie od afázií - ukázky symptomatologických rozdílů poruch odlišných etiologií; maturační teorie (Radka Majerová)
11. Terapeutické a diagnostické materiály a pomůcky pro stanovení, zhodnocení a léčbu jazykových poruch; etické otázky při řečové a jazykové rehabilitaci pacienta, příběh pacienta, setkání s pacientem, klinická pracoviště, kazuistické materiály, otázky sběru dat (RM, OS)
12. TEST
Kurz představuje přehled zásadních témat ve vztahu jazykových a mozkových struktur, s důrazem na jeho možná narušení a jazykové projevy těchto poruch.Studenti by měli získat přehled o tom, jak jazykové zpracovávání souvisí s obecně kognitivními a neurálními procesy v mozku a jakými způsoby je lze zkoumat, resp. léčit a diagnostikovat jejich narušení.