Charles Explorer logo
🇬🇧

Czech Literature in Central European Contexts

Class at Faculty of Arts |
ABO300540

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

* Tematické okruhy:

Úvodní seminář: Každá žena se změní, když pozná, že má dějiny. Četba z Aspektu 1/2003-2004 Judy Chicago: Dinner Party 1. Ingeborg Bachmann: Básně. ERM 1997, Malina MF; Tři cesty k jezeru (povídka Undine geht), Academia 2000. (Undine geht. Nachword vom Crista Wolf, Reclam 1976)esej Libuše Moníkové o Ing. Bachman. Čechy leží u moře. 2. Elfride Jelinek: Nemoc aneb Moderní ženy. On není jako on. Větrné mlýny 1998. 3. Friedrike Mayroecker: Cez mreže mojhosrdca. Slovenský spisovatel 1999.; Kočkodan samota. Odeon 1984. 4. Ethela Farkašová. Stalo sa. Aspekt 2005. 5. Jana Beňová. Dvanácť poviedok a Ján Med. 6. Mila Haugová: Genotexty. Nebo jiné básně 7. Jana Juráňová: Orodovnice. Aspekt 2006 8. Olga Tokarczuk. Denní dům, noční dům. Host 2002 9. Dorota Maslowska: Červená a bíla Odeon 2004 10. Wislawa Szymborska: Konec a počátek. Mladá Fronta 1997 11. Zusza Takács. Výběr z poezie a rozhovor In Souvislosti 3 /2004. 12. Aglaja Veteranayi: prečo sa dieťa varí v kaši. Aspekt 2005 13. Libuše Moníková: Újma. Aspekt 1999.; Eseje o Kafkovi,. Nakladatelství Franze Kafky 2000.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Požadavky pro získání atestace:

Prezentace jedné spisovatelky, aktivní účast v diskusích, krátká písemná práce.

Charakteristika kurzu:

Seminář představí několik moderních spisovatelek středoevropského regionu. Je směřován sledování různorodých projevů psaní žen. V jakém vztahu je slovo a ženská zkušenost? Když mluví ženský autorský subjekt ?-kdo mluví? Je literární tradice na překážku?