Otázky výsledného hodnocení a klasifikace v ČJL a dílčího hodnocení v jednotlivých složkách předmětu; specifičnost předmětu v oblasti hodnocení
Výchozí aspekty klasifikace; otázky prolínání klasifikace v jednotlivých složkách předmětu; odraz jazykového myšlení žáka a jeho celkové jazykové kultury na hodnocení a klasifikaci
Problematika zjišťování úrovně ovládání učiva; místo hodnocení a klasifikace ve struktuře hodiny
Formy ústního a písemného hodnocení ve všech složkách předmětu
Úloha pozitivní motivace žáků při hodnocení; žák , partner; role zpětné vazby; tzv. prospěch žáka; nejčastější chyby při klasifikaci
Vztah žáka k oboru a k předmětu - soulad a nesoulad; otázky přitažlivosti předmětu pro žáka; požadavky společnosti na učitele ČJL; role autority učitele při hodnocení a klasifikaci žáků
Otázky čtenářské gramotnosti žáků; typy úloh pro její rozvíjení
Tvorba didaktického testu; uzavřené a otevřené testové úlohy; otázky problematických testů
Hodnocení a klasifikace na různých typech středních škol
Jak s odlišnou úrovní tříd a jednotlivých žáků při klasifikaci; problematické otázky spravedlivého hodnocení
Nejčastější problémové situace při klasifikaci; způsoby jejich řešení
Předmět se zabývá nejen praktickým využitím testových úloh při výuce ČJL, ale obecně otázkami hodnocení a klasifikace ve všech složkách předmětu; jednotlivé semináře směřují k aktuální učitelské praxi a nabízejí jednak rozličné způsoby hodnocení žáků, jednak modelové situace, s nimiž se učitelé ČJL ve své praxi setkávají nejčastěji. Součástí seminářů jsou diskuse jak o konkrétních otázkách hodnocení a klasifikace, a to včetně testování, tak o významu a způsobech hodnocení žáků v rámci jejich pozitivní motivace.