Program semináře se bude skládat z následujících okruhů:
Text (pracovní list) jako východisko zprostředkování literatury i jako možný nástroj ověřování získaných znalostí a dovedností
Problém výběru reprezentativní ukázky uměleckého textu jako cesta ke kontextu
Problém výběru reprezentativní ukázky uměleckého textu jako cesta k získání povědomí o základních literárněteoretických nástrojích
Čtenářský zážitek, ochota jej sdílet a ochota o něm mluvit jako cesta ke zprostředkování vlastní zkušenosti s literaturou
Školní seznam děl a jejich tvorba ve vztahu ke kánonu a principům kanonizace
Reflexe žákovských seznamů děl
Čítanka
Ústní zkouška v rámci komplexní zkoušky z českého jazyka a literatury společné části maturitní zkoušky (průběh ústní zkoušky, komentované nahrávky apod.)
Volitelný seminář v rámci didaktiky literatury otevře problematiku výuky literatury na středních školách pohledem různých možných přístupů (např. přístupy tematické nebo žánrové, žánrově-tematické, kontextové (interdisciplinární - v souvislosti s jiným předmětem.) V centru pozornosti semináře bude text a návaznost výuky i ověřování získaných dovedností na text.
Úkolem studentů bude zpracovat konkrétní téma a možnosti jeho zprostředkování, jejich příspěvek bude podroben kritické analýze ostatních účastníků semináře.