Téma 1: Komunikační přístup k vyučování druhého jazyka a jeho principy projevující se v komunikačních aktivitách
Receptivní dovednosti: Typy aktivit a jejich vedení
Produktivní dovednosti: Typy aktivit a jejich vedení
Zásady úkolového učení (task-based learning). Komunikace v rámci úkolu
Téma 2: Úloha a mluva učitele v komunikačním přístupu
Role učitele a typy interakce ve vyučování
Poměr mluvení učitele a studujícího
Zaměření na plynulost versus správnost
Zpětná vazba a práce s chybou
Téma 3: Komunikace učebního textu s uživatelem
Typy a postupy zadávání aktivit
Vysvětlující texty
Heuristické komponenty a proces řízeného objevování
Téma 4: Komunikace a sebereflexe studenta ve vyučování
Rozvíjení autonomie studujícího
Maximalisace mluvních příležitostí
Nástroje k sebereflexi pokroku
Cílem semináře je seznámit studenty s problematikou komunikace ve vyučování nemateřského jazyka a přispět k rozvoji jejich komunikační kompetence v rámci pedagogického působení.
Dílčí teoretická témata, probraná formou studia odborné literatury a diskuse o ní, směřují k praktickému využití formou modelových cvičení.