Práce v semináři bude soustředěna ke studiu způsobů, jimiž se aktéři dobové kritické rozpravy vyrovnávali s faktem básnického díla O. Březiny, utvářejíce tak – nejednou odmítavě vůči němu či ve vzájemných rozepřích – vstupní vrstvy jeho (také budoucího) výkladu.
Těžiště práce bude spočívat v důkladné, analyzující a srovnávací četbě vybraných kritických projevů, počínajíc komentáři k úvodním vydáním knih Tajemné dálky, Svítání na západě, Větry od pólů, Stavitelé chrámu a Ruce, potažmo Hudba pramenů, pokračujíc pozorností věnovanou pokusům o scelující, vysvětlující profil Březinova básnického vývoje a typu (M. Marten, S.
Bouška, E. Chalupný, J.
Karásek, F. X. Šalda, A.
Novák, C. Hoffmann, M.
Hýsek, S. Zweig, Z.
Záhoř, E. Saudek, R.
Medek, J. Durych/J.
Staněk, aj.) a Březinovu umísťování v souběžně vznikajících literárně-historických bilancích moderního českého písemnictví. Pojmoslovným zázemím (jež lze zároveň v konfrontacích s materiálem prověřovat) bude Vodičkův návrh dějepisu „ohlasu“ či „konkretizací“ díla, vztahující otázky hodnocení a významové interpretace k uvažování o povaze uplatněných estetických i mimoestetických norem.