1. Učebnice češtiny pro cizince - způsob práce s obrázky, typy obrázků
2. Další možnosti práce s obrázky v souvislosti s typem obrázku
3. Úrovně dle SERRJ a práce s obrázky na jednotlivých úrovních
4. Audio-lingvální metoda (historie, pro a proti)
5. Učebnice češtiny pro cizince a využití audio-lingv ální metody
6. Zapojení obrázků do práce audio-lingvální metodou
7. Teorie učebních stylů VAK a VARK (historie, pro a proti)
8. Učebnice češtiny pro cizince a využití teorie učebních stylů
9. Vlastní využití obrázků a ikon v rámci VARK
10. Zásady vytváření pracovních listů
11. První návrhy vlastních obrázkových pracovních listů
12. Ukázky studentských pracovních listů a metodický komentář, diskuse I.
13. Ukázky studentských pracovních listů a metodický komentář, diskuse II.
Seminář se věnuje možnostem zařazení vizuálního materiálu do výuky jazyka, a to od nejnižších úrovní a jednoduchých ikon až po úrovně B1/B2 využívající pestřejší a komplikovanější obrázky. Projdeme si postupně některé metody výuky jazyků zaměřující se na využití jiného než základního učebnicového materiálu.
Jedná se především o drilově orientovanou audio-lingvální metodu a teorii učebních stylů. Kritickou analýzou dospějeme k tomu, jak dané přístupy co nejlépe uplatnit ve vlastní výuce, zpracujeme vybrané lekce z učebnic češtiny pro cizince v duchu těchto přístupů a postupně se dostaneme až k vytvoření vlastního návrhu materiálu pro výuku češtiny pro cizince založeného na obrázcích a ikonách.