Literární znalosti a dovednosti ve školních vzdělávacích programech pro základní, gymnaziální a střední odborné vzdělávání
Co znamená nebo může znamenat "učit literaturu"?
Teoretická východiska pojetí výuky literatury (tradiční, modulární, projektové aj.)
Výukové materiály se zaměřením na literaturu (včetně internetových zdrojů, časopisů; kromě učebnic) podporující různá východiska pojetí výuky literatury
Maturitní zkouška a její vliv na výuku literatury na středních školách
Výchova ke čtenářství
Text ve výuce literatury (problematika výběru, kánon, čtenářská vyspělost žáků)
Poezie při výuce literatury
Možnosti propojování literatury s obsahy a tématy jiných vzdělávacích oblastí
Inovativní přístupy k výuce literatury v podmínkách různé "naladěnosti" škol ke změnám
Kdo "dělá" inovaci výuky literatury? (Vyučující? Kurikulární dokumenty? Metodická podpora škol? Příprava učitelů na vysokých školách?)
Hodnocení výsledků vzdělávání v literatuře v tradičních a inovativních přístupech k výuce literatury
Seminář je určen budoucím vyučujícím českého jazyka a literatury. Obsahem semináře jsou základní oblasti, v nichž by se měl orientovat každý vyučující českého jazyka a literatury od samého počátku jeho pedagogického působení, přičemž jsou reflektovány změny, ke kterým dochází v posledních letech na základních i středních školách.
Studenti se seznámí s možnostmi různých principů uchopení výuky literatury na základních i středních školách.