Seminář bude soustředěn k průzkumu Martenovy (tvůrčí) existence v letech 1914–1917, v čase války, této uložené, nicméně M. akceptované zkoušky dotavadního „habitu“ jakožto – řečeno a myšleno s Pierrem Bourdieuem – určitého osvojeného orientujícího „(…) systému preferencí, principů vidění a třídění (…)“. Pozornost bude – na pozadí takto zaměřeného biografického tázání – věnována M. válečným, sebe-revidujícím, resp. (doslova) sebe-přepisujícím počinům a více či méně uskutečněným projektům: reedicím starších textů (esejí v triptychu Akord /Mácha, Zeyer, Březina, 1916/, prozaického Cyklu rozkoše a smrti /knižně až 1925/), dále dialogu Nad městem (1917), vizím Akordu II (Neruda, Sabina, Sv. Čech…), časopisu „Tribuna“ ad.
Podstatnou složkou společné práce bude důkladné studium dochovaných rukopisných celků/fragmentů a dalšího archivního materiálu (deníků, zápisníků, korespondence /zejm. s Annou Kopalovou-Šebestovou, resp. s Ot. Březinou, Ant.
Mackem, R. Jesenskou, E.
Pacovským, Z. Braunerovou/), jejím průběžným těžištěm pak debata o možné formě zpřístupnění těch Martenových textů z této doby, jež byly svého času a dosud publikovány jen zčásti (pasáží „cyklu“ Trojan, „románu“ Zimní slunovrat) či vůbec, a příprava takové edice.