Charles Explorer logo
🇬🇧

2 Czech Oral and Written Performance I.

Class at Faculty of Arts |
ACCE00006

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Podrobně se věnujeme následujícím tématům: 1. Člověk, popis osobnosti, chrakteristika 2. Volný čas, 3. Vzdělání

Gramatický obsah kurzu je koncipován následovně:

– Deklinace základních vzorů jmen adjektiv a zájmen se opakuje a procvičuje ve vztahu k valenci především sloves, tedy na konkrétních strukturách, se kterými se studenti v prezentovaných mluvených i psaných textech seznamují. Zvláštní pozornost se potom věnuje méně častým vzorům, deklinaci názvů částí těla, slovům cizího původu, skloňování názvů míst, deklinaci posesivních adjektiv a deklinaci číslovek.

– Ze slovesných kategorií se nacvičuje kondicionál, imperativ a oba typy pasiva (opisné i reflexivní), na konkrétních případech se vysvětlují a procvičují principy užívání slovesného vidu.

– Zvláštní gramatická témata představuje stupňování adjektiv a adverbií, slovesné prefixy, dále z oblasti syntaxe shoda predikátu s počítaným předmětem, spojovací výrazy, souvětí, vedlejší věty a slovosled příklonek.

 – S ohledem na potřebu onomaziologického přístupu k výkladu některých mluvnických témat se probírá vyjadřování času, slovesa pohybu a s nimi související předložky a adverbia, druhy číslovek a jejich užívání, slovesná substantiva a slovesná adjektiva.

Annotation

The seminar focuses on developing speaking at the CEFR levels of A2-B1. It deals with the topics related to everyday life and needs of the students in the Czech republic:

Who we are and what we look like, leisure, education and study, work and employment, family and relatives, friends and hobbies, city and travelling, the world around us. Based on the textbook Basic Czech II, it develops also the grammatical competence connected with the thematic units and acquired collocations.