Charles Explorer logo
🇬🇧

Communication Programme 2

Class at Faculty of Arts |
ACN100141

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Kurz navazuje na většinu oborových kurzů vyučovaných v prvním a druhém ročníku bakalářského studia oboru Čeština v komunikaci neslyšících (zejm. na předměty Výchova a vzdělávání neslyšících a Úvod do komunikačního modulu a Modul komunikační 1) a zároveň je druhým ze třech kurzů z ucelené koncepce Modulu komunikačního.   

V kurzu jsou studenti - na základě poznatků obecně pedagogických - konfrontováni s praktickými problémy didaktiky výchovy a vzdělávání Neslyšících (a obecněji dětí, žáků a studentů se sluchovým postižením). V tomto procesu je činných mnoho proměnných (u dětí a žáků se sluchovým postižením obecně více než u žáků bez sluchového postižení). Proto jsou studenti v rámci seminárních diskusí vedeni ke kritické práci s texty a materiály; cílem přitom je směřování k efektivnímu a pro neslyšící dítě, žáka či studenta přínosnému výchovně vzdělávacímu procesu.

Součástí kurzu jsou exkurze do škol pro sluchově postižené v České republice, které studenti v rámci svého dosavadního studia oboru Čeština v komunikaci neslyšících ještě nenavštívili (tj. do škol v Českých Budějovicích, Liberci, Plzni - dle organizačních možností CNES a oslovených škol), a jejich následná reflexe.  

Základní tematické okruhy (okruhy se vzájemně prolínají)

- základní obecně pedagogické a obecně didaktické poznatky, principy a zásady a jejich aplikace do vzdělávání Neslyšících (obecněji dětí, žáků a studentů se sluchovým postižením)

- základní vzdělávací dokumenty

- moderní vs. tradiční pedagogické přístupy

- transmisivní vs. konstruktivní vyučování

- kritické myšlení

- učební styly a strategie

- osobnost učitele

- vyučovací styly učitele

- obecné a speciální didaktické zásady

- výukové cíle

- organizační formy výuky

- příprava a struktura vyučovací hodiny

- pedagogické hodnocení

- učebnice a učební pomůcky

- spolupráce učitele s tlumočníkem, asistentem pedagoga nebo osobním asistentem

- spolupráce školy a rodičů

- inkluze a integrace

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Efektivní komunikace a počínání pedagoga ve vyučovacím procesu u žáků se sluchovým postižením.

U tohoto předmětu je možný opakovaný zápis předmětu podle čl. 9 Pravidel pro organizaci studia na FF UK v Praze, která byla schválena AS FF UK v Praze dne 13. 5. 2010 a AS UK v Praze dne 28. 5. 2010 s účinností od prvního dne akademického roku 2010/2011.