Cílem kursu je seznámení studentů se základními principy fungování dramatické výchovy a s možnostmi její aplikace při výuce neslyšících dětí. Důraz bude kladen na integrování dramatické výchovy do výchovy komunikační. Tento přístup se pak bude soustředit na praktické možnosti využití prvků dramatické výchovy v konkrétních projektech, které budou zaměřeny na zážitkové formy vzdělávání a rozvoji komunikačních dovedností neslyšících dětí. Speciální pozornost bude věnována specifikům komunikace dětí a praktickému využívání jazykových prostředků bezpodmínečně důležitých pro vzájemné porozumění si s dětmi ze speciálních škol pro neslyšící .
Studenti budou vedeni k sebereflexi komunikačních, ale i pedagogických dovedností, především pak těch, které souvisí s využitím dramatické výchovy. Schopnost sebereflexe by následně měla vyústit ve schopnost autoregulace pedagogických činností. Seminář bude veden především prakticky, vždy budou jednotlivé kursy součástí seminárního projektu, jehož výstup bude současně formou zakončení semestrálního kursu.
Základní principy fungování dramatické výchovy, výchovné dramatiky, pohybového divadla a možnosti jejich aplikace při výuce neslyšících dětí.