Charles Explorer logo
🇬🇧

PVS/VS Introduction to Psycholinguistics

Class at Faculty of Arts |
ACN300439

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Přednáška uvádí do problematiky oboru, poskytuje základní přehled základních zkoumaných témat a seznamuje s užívanými výzkumnými metodami. V rámci jednotlivých témat je zvláštní pozornost věnována psycholingvistice znakových jazyků.

Seminář rozvíjí, popř. prakticky procvičuje látku probíranou na přednášce.

Předmět se zabývá následujícími tématy:

Vymezení oboru, základní obrysy jeho historie.

Metody psycholingvistických výzkumů, zdroje dat.

Jazyk a mozek, biologické základy jazyka.

Mentální slovník.

Produkce řeči a její modely.

Porozumění řeči a jeho modely.

Čtení a psaní.

Osvojování prvního jazyka dítětem, vícejazyčnost, osvojování druhého jazyka/učení se cizímu jazyku.

Vybrané jazykové a řečové poruchy u dětí i dospělých.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět poskytuje základní uvedení do problematiky oboru - vymezení a stručnou historii disciplíny, přehled aktuálních výzkumných oblastí psycholingvistiky se zvláštním zřetelem ke znakovým jazykům.

Výuka v letním semestru 2020/2021 bude probíhat výlučně distančně.

Generální dodatek k povinné účasti na výuce v letním semestru 2020/2021: Vzhledem ke kovidové situaci nelze vyžadovat povinnou účast na prezenční či distanční (zejm. online) výuce. Jsme přesvědčeni, že všichni studenti chápou, jak je jejich osobní účast na výuce a aktivita v každém z předmětů důležitá, a udělají vše pro to, aby se do výuky co nejvíce a co nejaktivněji a nejefektivněji zapojili. Pokud se student nemůžete prezenční či distanční výuky (ať už online výuky, nebo průběžného plnění zadaných úkolů) z vážných důvodů zapojit, žádáme, aby se neprodleně spojil s vyučujícím a domluvil se s ním na náhradním či alternativním způsobu svého zapojení do výuky tak, aby co nejlépe naplnil obsah a cíle výuky a zodpovědně se připravil na závěrečnou atestaci.

Cíl předmětu