Seminář probíhá formou praktických exkurzí do škol hlavního vzdělávacího proudu (tj. pro děti a žáky bez postižení sluchu) a následných diskusních setkání s reflexí těchto návštěv. Exkurze a reflexe probíhají podle speciálního harmonogramu, informace o všech exkurzích jsou zveřejněny v kalendáři na webu Ústavu jazyků a komunikace neslyšících.
Seminář doplňuje oborové předměty pedagogického zaměření, zejména předměty Výchova a vzdělávání neslyšících, Komunikační přístupy ve vzdělávání neslyšících a Modul komunikační/pedagogický 1-3, (resp. Komunikační systémy ve vzdělávání neslyšících, Didaktika výchovy a vzdělávání neslyšících, Praktické aspekty vzdělávání neslyšících).
V průběhu semináře studenti navštíví různé stupně (MŠ, ZŠ, SŠ) a typy škol ("běžné", "alternativní", plně organizované, malotřídní...,) formou exkurzí se seznámí s různými pedagogickými směry, přístupy, metodami, organizačními formami... v navštívených školách uplatňovanými. Při následných reflexích budou studenti mj. vedeni k usouvztažňování poznatků z exkurzí se svými teoretickými obecně pedagogickými znalostmi a zkušenostmi a dále úžeji s poznatky o výchově a vzdělávání neslyšících, nedoslýchavých a ohluchlých žáků.
- 3. 10. 2017: ZŠ Curie, Praha 1 (http://www.zscurie.cz/), sraz v 7.30 u vchodu do Právnické fakulty UK
- 17. 10. 2017: META, o.p.s.: Roční přípravný kurz ke studiu na střední škole (http://www.meta-ops.cz/rocni-pripravny-kurz-ke-studiu-na-stredni-skole), sraz v 8.30 před budovou VOŠ Jabok, Salmovská 8, Praha 2
- 31. 10. 2017: ZŠ a PŠ Neratovice Byškovice (https://www.zspbyskovice.cz/), sraz v 7.45 u vchodu do školy
- 7. 11. 2017: reflexe na fakultě, 8.30-10.30, 422B
- 16. 11. 2017: ZŠ Integrál, Praha 2 (http://www.skolaintegral.cz/), sraz v 8.00 před školou
- 28. 11. 2017: ZŠ Duhovka, Praha 6 (http://www.duhovkaskola.cz/), sraz v 8.20 před školou
- 12. 12. 2017: Gymnázium Jana Palacha, Praha 1 (http://www.gjp1.cz/new/), sraz v 8.05 u vchodu do školy
- 19. 11. 2017: reflexe na fakultě, 8.30-10.30, 422B
Exkurze do škol hlavního vzdělávacího proudu (tj. pro děti a žáky bez sluchového postižení) - různé stupně škol, různé pedagogické směry, přístupy, metody. Následné reflexe těchto exkurzí.
U tohoto předmětu je možný opakovaný zápis předmětu podle čl. 9 Pravidel pro organizaci studia na FF UK v Praze, která byla schválena AS FF UK v Praze dne 13. 5. 2010 a AS UK v Praze dne 28. 5. 2010 s účinností od prvního dne akademického roku 2010/2011.