Charles Explorer logo
🇨🇿

PVS/VS Čtení aktuálních odborných textů v angličtině (jaro 2021)

Předmět na Filozofická fakulta |
ACN300521

Sylabus

V semináři budeme společně diskutovat nad četbou odborných textů v angličtině - četba bude probíhat samostatně za pomoci předem kladených otázek, diskuse pak společně v hodinách. Zaměříme se na aktuální témata lingvistiky znakových jazyků, metody a možnosti jejího zkoumání.

Seminář bude probíhat blokově jednou za dva týdny, aby bylo dost času na domácí přípravu i na společné debaty. Výběr konkrétních textů provedeme na prvním setkání, nabízena budou témata ikonicita, akvizice znakového jazyka, jazyková změna ve znakových jazycích aj. (např. z Marschark, M., Spencer, P.E. (Eds.) Oxford Handbook of Deaf studies, Language and Education. 2003. New York: Oxford University Press.)

Topic / Reading 1 – Reading strategies

Topic / Reading 2 – Note-taking

Topic / Reading 3 – Text structure – cultural differences

Topic / Reading 4 – Paragraph / text structure, abstracts

V letním semestru 2020/2021 bude kurz probíhat výhradně distančně: jeden týden práce na Moodlu (čtení s porozuměním, comprehension questions, účast na fórech), další týden pravidelný skupinový ZOOM a/nebo chat s lektorem.  

Anotace

Četba vybraných anglicky psaných odborných studií o znakových jazycích.

V letním semestru 2020/2021 bude kurz probíhat výhradně distančně.

Generální dodatek k povinné účasti na výuce v letním semestru 2020/2021: Vzhledem ke kovidové situaci nelze vyžadovat povinnou účast na prezenční či distanční (zejm. online) výuce. Jsme přesvědčeni, že všichni studenti chápou, jak je jejich osobní účast na výuce a aktivita v každém z předmětů důležitá, a udělají vše pro to, aby se do výuky co nejvíce a co nejaktivněji a nejefektivněji zapojili. Pokud se student nemůžete prezenční či distanční výuky (ať už online výuky, nebo průběžného plnění zadaných úkolů) z vážných důvodů zapojit, žádáme, aby se neprodleně spojil s vyučujícím a domluvil se s ním na náhradním či alternativním způsobu svého zapojení do výuky tak, aby co nejlépe naplnil obsah a cíle výuky a zodpovědně se připravil na závěrečnou atestaci.