Charles Explorer logo
🇨🇿

PVS/VS

Předmět na Filozofická fakulta |
ACN300522

Sylabus

Záměrem kurzu je nabídnout předmět šitý „na míru“ účastníkům a jejich profesnímu zájmu - na první hodině jsou studenti seznámeni se širším zařazením oboru a s tématy, kterým se lze během semestru věnovat (např. pozitivní psychologie, psychologie komunikace, kulturně specifické jevy; mohou navrhnout i studenti).  

Témata (k 17. 2. 2021): 15.2.2021 - online - úvodní setkání, organizační záležitosti, Identita - ZOOM 22.2.2021 - online - Identita - ZOOM 1.3.2021 - offline - 1. domácí cvičení 8.3.2021 - online - Pozitivní psychologie a sociálně psychologické aspekty situace - ZOOM 15.3.2021 - offline - 2. domácí cvičení, odevzdání 1. 22.3.2021 - online - Deaf culture, kontext medicínského přístupu - ZOOM 29.3.2021 - offline - 3. domácí cvičení, odevzdání 2. 5.4.2021 - offline - 4. domácí cvičení (velikonoční pondělí) 12.4.2021 - online - Psychologie komunikace, odevzdání 3. 19.4.2021 - online - Mozek a jazyk - ZOOM 26.4.2021 - offline - 5. domácí cvičení, odevzdání 4. 3.5.2021 - online - Psychologické aspekty pomáhajících profesí (tlumočník, pedagog) - ZOOM 10.5.2021 - online - Závěrečné setkání, zpětná vazba  

Anotace

Seminář je veden snahou rozšířit přehled studentů o aktuálních tématech současné psychologie v kontextu odborných témat specifických pro obor Čeština v komunikaci neslyšících/Deaf studies.

V letním semestru 2020/2021 bude seminář probíhat výlučně distančně.

Generální dodatek k povinné účasti na výuce v letním semestru 2020/2021: Vzhledem ke kovidové situaci nelze vyžadovat povinnou účast na prezenční či distanční (zejm. online) výuce. Jsme přesvědčeni, že všichni studenti chápou, jak je jejich osobní účast na výuce a aktivita v každém z předmětů důležitá, a udělají vše pro to, aby se do výuky co nejvíce a co nejaktivněji a nejefektivněji zapojili. Pokud se student nemůžete prezenční či distanční výuky (ať už online výuky, nebo průběžného plnění zadaných úkolů) z vážných důvodů zapojit, žádáme, aby se neprodleně spojil s vyučujícím a domluvil se s ním na náhradním či alternativním způsobu svého zapojení do výuky tak, aby co nejlépe naplnil obsah a cíle výuky a zodpovědně se připravil na závěrečnou atestaci.