Charles Explorer logo
🇬🇧

PVS/VS Education and Deaf Students

Class at Faculty of Arts |
ACN350356

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Během semináře by studenti měli na základě kritické práce s texty získat komplexní systémový - a zároveň relativně detailní - přehled o současné podobě vzdělávání n/Neslyšících. Poznatky o domácí situaci jsou usouvztažněny s širším kontextem mezinárodním; do převažujícího synchronního úhlu pohledu je včleněna i perspektiva diachronní. Na tento seminář přímo navazuje seminář Vzdělávání a neslyšící 2. Semináře jsou vzájemně komplementární.V případě přáznivých podmínek jsou součástí předmětu exkurze do škol specializujících se na vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením a jejich následná reflexe.

Základní tematické okruhy (okruhy se vzájemně prolínají, reflektují poznatky a zkušenosti z exkurzí a propojují se s tematickými okruhy ze semináře Vzdělávání a neslyšící 2):- školy hlavního vzdělávacího proudu, školy pro sluchově postižené: předškolní - základní - sekundární - terciální vzdělávání

- integrace, inkluze

- raná péče

- poradenské služby ve školství, speciálně pedagogická centra, školní poradenská pracoviště

- internáty, domovy mládeže

- kvalifikace pedagogů, neslyšící pedagogové

- rámcové vzdělávací programy, školní vzdělávací programy

- maturitní zkouška, jednotná přijímací zkouška na maturitní obory vzdělávání, jednotná závěrečná zkouška ve středních školách ad.

- podpůrná opatření v regionálním školství

- podpora neslyšících a nedoslýchavých studentů při univerzitním studiu

- organizace / isntituce / projekty atd. ovlivňující nějakým způsobem vzdělávání neslyšících dětí a žáků v České republice (EKOV při ASNEP, AP3SP, ANEPL, aktivity NPI ČR...)

- česká „školská“ legislativa

- mezinárodní „školská“ legislativa

- historie vzdělávání neslyšících na našem území (s odkazy na mezinárodní kontext) 

- současné vzdělávání neslyšících v mezinárodním kontextu

- aktuální témata

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Základní orientace v oblasti vzdělávání neslyšících dětí, žáků a studentů (resp. dětí, žáků a studentů se sluchovým postižením) v České republice. Na tento předmět přímo navazuje předmět Vzdělávání a neslyšící 2.

Tematické okruhy jsou pro oba předměty shodné - v každém z předmětů se akcentují jiné tematické okruhy, a to i v návaznosti na aktuálně realizované exkurze do škol specializovaných na vzdělávání dětí, žáků a studentů se sluchovým postižením.