Souvislá praxe má tyto klíčové složky:
1) 2 náslechy v každé třídě, v níž posléze budou učit;
2) příprava na vlastní vyučování – vypracování plánů hodin a jejich rozbor s fakultním učitelem;
3) vyučování v celkové délce 18 hodin pod dohledem fakultního učitele;
4) rozbor odučených hodin s fakultním učitelem;
5) reflexe v deníku z praxe;
6) účast na běhu školy (dozory, pedagogické porady, rodičovské schůzky atp.);
7) instruktážní (před začátkem) a rozborový (po ukončení) seminář vedený vedoucím praxe.
Pedagogická praxe se realizuje na některé ze středních škol s cílem připravit se na reálnou výukovou praxi po dokončení kurzu CŽV Učitelství pro SŠ (tzv. "pedagogické minimum". Slouží studentům jako možnost vyzkoušet si učit v reálném školním prostředí, pod vedením zkušených spolupracujících učitelů