1. Seznámit posluchače s teoretickými koncepty české divadelní teorie druhé poloviny dvacátého století, a to v
širších souvislostech vývoje divadelně – teoretického myšlení v Čechách i v zahraniční. Sledovat podrobně, jak se tendence neustálého zdůrazňování divadla jako setkání, jako společného bytí, v českém myšlení o divadle vyvíjela od druhé poloviny šedesátých let minulého století až po současnost, a jak byla tato tendence v české divadelní teorii postupně zapracovávána a průběžně korigována v kontextu zahraničního myšlení o divadle i v souvislostech
české divadelní a inscenační praxe. 2. Cílem je tedy uvést posluchače do světa českého divadelního myšlení a důkladně prozkoumat jeho vývojová ohniska i historické souvislosti, v nichž se toto uvažování postupně formovalo. Forma studia: Seminář. Kritické
čtení textů a následná společná diskuse nad nimi. Hodnotící metody a kritéria (česky + anglicky): Známky a kredity jsou uděleny na základě minimálně 80 procentní účasti na přednáškách, která je podmínkou k účasti na zkoušce.
Hodnocení je provedeno po ukončení přednáškového cyklu, a to ústní zkouškou.
Literatura : Císař Jan: Proměny divadelního jazyka, Praha, Melantrich, 1986 Císař Jan: Člověk v situaci, Praha:
Institut sociálních vztahů, 2000. Hořínek Zdeněk: Divadlo jako hra, Brno, Blok,1969 Vostrý Jaroslav: Člověk ve hře,
Praha, Orbis,1964 Vostrý Jaroslav : Drama a dnešek, Praha,Čs. spisovatel,1990 Osolsobě Ivo Ostenze, znak, jazyk, Brno, Host, 2002 Osolsobě Ivo: Mnoho povyku pro sémiotiku, Brno, Agentura G 1992 Osolsobě Ivo : Principia parodica , Praha, NAMU 2007 Kovalčuk Josef: Autorské divadlo, Praha, Ústav pro kulturně výchovnou činnost,1982
Veltruský Jiří: Příspěvky k teorii divadla, Praha, Divadelní ústav, 1994 Etlík Jaroslav: Divadlo jako zakoušení,
Divadelní revue 1/ 1999 , str.3-30 Etlík Jaroslav: Termíny k dohodnutí, in: M. Klíma (ed.) : Divadlo a interakce I.,
Pražská scéna 2006, s. 13-26