Kurz se zabývá interpretací sedmi studií o různých projevech současného, především vizuálního umění (happening, body art, fotografie, akční umění?), jejichž autorem je filosof Petr Rezek, a těmito analýzami podmínek a hranic umění směřuje k nahlédnutí a definování podstaty divadla (divadelnosti). Účelem semináře je pak zamýšlení se nad problematikou fenoménu těla v divadle, nad otázkou pojetí času a prostoru i nad kategorií přítomnosti (zakoušení, svědectví?) v tomto druhu umění. Práce v kurzu zahrnuje diskusi nad texty a závěrečný esej na jedno z témat. povinná a doporučená literatura:
Rezek, P.: Happening jako vzpomínka, in týž: Tělo, věc a skutečnost v současném umění, Jazzpetit, Praha 1982.
Rezek, P.: Body art: paradigma proměn v současném umění, tamtéž.
Rezek, P.: Technické rysy současného umění, tamtéž.
Rezek, P.: Setkání s akčními umělci, tamtéž.
Rezek, P.: Mýtus: chvíle a těžkou dobou, tamtéž.
Rezek, P.: Holá přítomnost, tamtéž.
Rezek, P.: Dokumentované umění, tamtéž.
Barthes, R.: Nulový stupeň rukopisu, Praha 1967.
Chalupecký, J.: Na hranicích umění, Praha 1990.
Nietzsche, F.: Zrození tragédie z ducha hudby, Praha 1995.
Šafařík, J.: Sedm listů Melinovi, Brno 1990. forma atestace: Z + PP požadavky atestace: písemná práce (rozsah 5-10 stran), pravidelná docházka, aktivní účast v diskusích. podmínky nutné k zápisu: kurz je určen pro studenty KDV