Téma 1 (seminář 1) – Úvod. Strategie digitálního vzdělávání v České republice a ve světě. Role a cíle informačních technologií ve výuce cizího jazyka. ICT - typy, vlastnosti, klasifikace.
Téma 2 (seminář 2) – Praktické využití ICT ve výuce cizích jazyků na českých školách. Role ICT v přípravě učebních materiálů pro výuku cizích jazyků. Sociální sítě a počítačové hry ve výuce cizích jazyků.
Téma 3 (seminář 3) – Podpora distanční výuky. Distanční vzdělávání. Kombinované formy vzdělávání.
Téma 4 (seminář 4) – Prezentace a procvičování fonetických jevů. Poslech. Tvorba pracovních listů.
Téma 5 (seminář 5-6) – Prezentace a procvičování slovní zásoby. Tvorba pracovních listů.
Téma 6 (seminář 7-8) – Prezentace a procvičování gramatických jevů. Tvorba pracovních listů.
Téma 7 (seminář 9) – Mluvení a psaní. Tvorba pracovních listů.
Téma 8 (seminář 10) – Čtení. “Trenéry” čtení. Tvorba interaktivního čtenářského deníku.
Téma 9 (seminář 11) – Hodnocení. Druhy aplikací pro hodnocení.
Téma 10 (seminář 12-13) – Tvorba výukových filmů. _
Sylabus je vytvářen v rámci projektu „Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK“ reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093, realizovaného v rámci OP VVV. https://opvvv.msmt.cz/media/msmt/uploads/OP_VVV/Pravidla_pro_publicitu/logolinky/Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg
Výuka cizích jazyků je jednou z oblastí, kde se aktivně využívají různé moderní digitální technologie (ICT). Během realizaci kurzu studenti získají soubor praktických dovedností, které jim pomohou při jejich pedagogickém působení na středních školách a v dalším profesním rozvoji. Účastníci kurzu budou vytvářet moderní výukové materiály a používat různé digitální technologií.
Každý seminář se skládá z teoretické i praktické části: v první části student získává přehled o ICT požívaných ve výuce cizích jazyků, praktická část se zaměřuje na vytváření a prezentace moderních výukových materiálů.
Na seminářích se očekává aktivní účast a zapojování do řešení a plnění různých praktických úkolů, sdílení a šíření výukových aktivit a dovedností mezi studenty.
Na konci kurzu by student měl používat širokou škálu moderních informačních a komunikačn ích technologií - moderní prostředky prezentace výukového materiálu, formy hodnocení a metody organizace samostatné práce studentů.
Veškeré vytvořené materiály jsou součastí profesního portfolia studenta.
Kurz je založen na platformě Moodle 1.