Cílem kurzu je reflexe otázek a řešení filmové vědy z obecnějšího pohledu filosofické estetiky, obohacení mnohdy reduktivního pojetí filmových fenoménů výtěžky soudobé estetiky.
Hlavní témata: narativita ve filmu a dalších uměleckých druzích, procesuální aspekt narace, problémy identifikace, empatie, emocí v prožitku fikce, koncept stávání. Paradox fikce, zejména emocionální paradox a problém emocí ve filmové a literární fikci, role imaginace v konstituci estetického objekt Expozice: Emocionální paradox fikce - analytická řešení .Rezultující problémy: přesvědčení a emoce, touha a emoce, objekt emoce reálný, myšlený, fiktivní, imaginární, racionalita emocí.Teorie emocí: Descartes, W. James, Freud, Sartre, Lyons, Damasio, kognitivně hodnotící pojetí. Biologie, neurofyziologie a neurofilosofie emocí - vztah racionality a emocí, hierarchie personality z hlediska vztahu emocí a sebe-reflektujícího Já, simulace, adaptace, specifičnost estetického postoje.Fikce, realita, iluze a změněné stavy vědomí - racionalita emocí, emoce a imaginace, temporalita emocí - narativita, emoce a estetický objekt. Empatie, identifikace, hra na jakoby, přitažlivost odporného - "rozpuštění" paradoxu fikce.