Charles Explorer logo
🇬🇧

Introduction to Fieldwork Methods

Class at Faculty of Arts |
AET100174

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1. 4. Audiovizuální analýza

úkol do 8. 4.: četba Robert Burgess 8. 4. Rozhovor

úkol do 15. 4.: četba  1. Irwin, R. (2007). Culture Shock: negotiating feelings in the field. Anthropology Matters, 9(1). https://www.anthropologymatters.com/index.php/anth_matters/article/view/64/123 2. Barnes (Genealogies) 15. 4. Pozorování, terénní poznámky, genealogie 22. 4. Autoetnografie, internet, PAR 29. 4. Software, kódování, analýza a interpretace

úkol do 6.5.: četba - Geertz, C. 2000 Interpretace kultur (s. 1 - 24, kap. Zhuštěný popis) + vytvořit obrázek v Genopru (stačí poslat emailem) + přinést přepsaný rozhovor + přinést záznam pozorování 6. 5. Analýza textů 13. 5. Etika výzkumu 20. 5. Hodnocení výzkumu, prezentace výzkumu, reliabilita a validita 27. 5. Prezentace studentů

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Terénní výzkum bude představen jako jeden ze základních přístupů k získávání, vytváření a analýze dat v sociálních vědách. Studenti se seznámí se základními metodologickými postupy terénního výzkumu, jako je zúčastněné pozorování, rozhovor, audiovizuální techniky tvorby dat (včetně práce s kamerou a fotoaparátem) i základními analytickými postupy (včetně využívání softwaru na zpracovaní kvalitativních dat).

Naučí se formulovat výzkumný problém a otázky, zvolit adekvátní metodologické strategie a konkrétní výzkumný projekt kriticky reflektovat a zhodnotit jeho etické rozměry. Vedle získání potřebných teoretických kompetencí a porozumění podstatě terénního výzkumu bude kurz klást primární důraz na realizaci terénního výzkumu pod odborným vedením vyučujících.

Kurz využívá kombinaci výukových metod. Ke každému tematickému bloku je zadána povinná četba, kterou si studenti nastudují před kontaktní výukou, část příprav je ve formě e-learningových materiálů (videa, rozhovory, cvičení).

Znalosti získané samostudiem a formou e-learningu jsou podpořeny, zasazeny do kontextu a dále rozvíjeny v kontaktních přednáškách, které realizují obě vyučující.