1. Epistemologie. Teoretický rámec výzkumu.
2. Typy výzkumných designů uplatnitelných v etnologii, folkloristice a sociokulturní antropologii.
3. Příklady realizovaných v ýzkumů a analýza designů.
4. Výzkumný záměr.
5. Formulace problému.
6. Otázka potřebnosti a přínosu výzkumu.
7. Výzkumná otázka.
8. Kvalitativní data dle subdisciplíny.
9. Volba metodologických přístupů k tvorbě kvalitativních dat.
10. Vzorkování.
11. Proveditelnost a validita.
12. Etické otázky výzkumu.
13. Prezentace studentů.
Kurz je věnován praktickým otázkám první fáze přípravy závěrečné práce. Náplní kurzu je řízená samostatná práce studentů, příprava designu výzkumu, jeho prezentace, kritická reflexe a následná revize.
Příprava kvalitního výzkumného designu je klíčovým předpokladem úspěšné realizace jakéhokoliv výzkumu – předmět je tudíž také přípravou na budoucí výzkumnickou praxi studentů a psaní projektových výzkumných návrhů.