Tematické okruhy:
1. Úvod do kurzu, nastavení bezpečných vztahů a komunikace v jazykové třídě
2. Motivace ve výuce FJ (principy aktivizace žáků ve výuce FJ)
3. Práce s cíli, plánování z dlouhodobé i krátkodobé perspektivy, kompetenční přístup
4. Hodnocení a zpětná vazba ve výuce francouzštiny
5. Výukové metody a organizační formy (aplikovaný přístup)
6. Metodické postupy pro výuku jednotlivých řečových dovedností
7. Didaktická transformace obsahu
8. Práce s výukovými materiály a jejich organizace Sylabus je inovován v rámci projektu „Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK“ reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093, realizovaného v rámci OP VVV. https://opvvv.msmt.cz/media/msmt/uploads/OP_VVV/Pravidla_pro_publicitu/logolinky/Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg
Obsah kurzu Didaktika francouzštiny I se zaměřuje na praktické využití obecných pedagogických principů při výuce francouzštiny na českých středních školách s přihlédnutím ke specifikům předmětu druhý cizí jazyk. Studenti jsou vedeni k nácviku formulace cílů výuky v souvislosti s kurikulárními dokumenty (RVP, SERRJ), k aplikaci metodických postupů pro rozvoj jednotlivých řečových dovedností u žáků (porozumění psané i mluvené řeči, ústní i písemný projev, mediace) s využitím efektivních metod, organizačních forem a materiálů. Důležitou sou částí kurzu je také reflexe současných trendů ve vzdělávání včetně konkrétních výukových situací.
Kurz vychází z principu, podle kterého by se výuka francouzštiny neměla omezovat pouze na komunikativní kompetence žáků, ale zahrnovat i interkulturní složku a schopnost kritického myšlení, které francouzská filosofická tradice přináší. Učitel francouzštiny by tak měl být schopen integrovat do výuky taková témata a metody práce, které umožní osobnostní a sociální růst žáků směrem k toleranci, porozumění diverzity současného světa a utváření postojů na základě kritické analýzy informací.